Завдання для учнів 6 класу

ШАНОВНІ шесТИКЛАСНИКИ!


На цій сторіночці я буду розміщувати завдання з української мови та літератури й російської мови. Їх треба виконувати в робочому зошиті, записавши число й Дистанційне навчання, замість слів Класна робота, потім фотографувати та надсилати фото мені або на Вайбер (095-080-66-63), або ж на мою електронну адресу lyudmilabudko1@gmail.com

Сторінка буде оновлюватися щодня, тому заходьте, дивіться. Я також буду вказувати терміни виконання завдань. Цих термінів треба дотримуватися. Старі завдання я видаляти не буду, тому сторінку гортайте вниз, щоб знайти завдання, розміщене пізніше. 

Українська мова

1. Двадцять  третє березня
Дистанційне навчання
Написання -н- та -нн- у прикметниках

Перегляньте відеоурок за темою "Написання -н- та -нн- у прикметниках" за посиланням.
2. Виконати вправу. 

   Розподілити прикметники у дві колонки: 
   1)  ті, у яких подвоєння відбувається;
2)ті, у яких подвоєння не відбувається.  
У зошитах називаємо ці колонки так:
1- із подвоєнням;
2- без подвоєння.
Полотня(н,нн)ий, глиня(н,нн)ий, невблага(н,нн)ий, невпізна(н,нн)ий, лебеди(н,нн)ий, неоціне(н,нн)ий, вогня(н,нн)ий, нездійсне(н,нн)ий, різдвя(н,нн)ий, де(н,нн)ий.
3.  Із хмаринки слів виписати слова та розподілити
їх у 2 колонки. В першу – з –н-, в другу – з –нн-.



!!!Фото виконання цих двох вправ надіслати завтра, у вівторок, 24 березня, протягом дня або ж у середу, 25 березня, зранку!!! 


Двадцять четверте березня
Дистанційне навчання
Написання складних  прикметників разом і через дефіс


 Перегляньте відеоурок за темою "Написання складних  прикметників разом і через дефіс", перейшовши  за посиланням.


Вправа 1

Запишіть складні прикметники разом чи
 через дефіс, знявши риску.

Водно/спиртовий, західно/український, далеко/східний, чотири/поверховий, мілко/водний, українсько/російський, історико/краєзнавчий, гірко/солоний, далекий/предалекий, дрібно/товарний, морально/психологічний, дво/річний, бузково/рожевий, військово/повітряний, кисло/солодкий, південно/східний, електронно/обчислювальний, широко/відомий, глухо/німий, жовтаво/червоний, важко/хворий, машино/будівний, багато/разовий, народно/поетичний, сільсько/господарський, північно/морський, легко/атлетичний.

 !!!Фото виконаного завдання надіслати у вівторок, 24 березня, протягом дня або ж у середу, 25 березня, вранці!!!



25 березня

Дистанційне навчання


Написання складних  прикметників разом і

 через дефіс

1. Опрацювати параграф підручника 34 
(правила на сторінці 176).

2. Виконати вправу 405.

3. Виконати вправу 406.

!!!Фото виконаних вправ надсилайте

25 березня протягом дня!!!



Двадцять шосте березня

Дистанційне навчання


Написання прізвищ прикметникової форми


1. Перегляньте відеоурок за даною темою, 

перейшовши за посиланням.


2. Виконайте вправи 415 та 416. 


!!!Фото виконаних вправ надсилайте мені 

до наступного уроку, що відбудеться в

 понеділок, 30 березня, згідно з розкладом!!!



Тридцяте березня

Дистанційне навчання

                                                                      Прикметник
                                                     Тест
                                                        

1. З’ясуйте, в яких із поданих слів на місці пропуску треба писати знак м’якшення:
    Гарнен…кий, тонесен…кий, чистісін…кий, малюсін…кий.
   а) у всіх словах;
   б) лише у першому слові;
   в) лише у першому й другому словах;
   г) лише у третьому й четвертому словах.
2. Букву о на місці пропуску треба писати в обох словах рядка:
   а) грош…вий, дощ…вий;
   б) малин…вий, овоч…вий;
   в) харч…вий, січн…вий;
   г) степ…вий, плюш…вий.
3. Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
   а) юрид…чний, катастроф…чний, фонет…чний;
   б) турист…чний, стиліст…чний, гірч…чний;
   в) мед…чний, географ…чний, косм…чний;
   г) синонім…чний, фантаст…чний, гуморист…чний.
4. Укажіть ряд прикметників, в яких у закінченнях на місці пропуску пишеться і:
   а) тремтяч…ми руками, пекуч…х ран, вужч… смужки;
   б) колюч…х троянд, товщ…ми колодами, до гаряч…х страв;
   в) у мишач…й нірці, дорожч… парфуми, біляв…х студенток;
   г) незабутн…ми роками, літн…х вечорів, у найважч…й валізі.
5. Зміни приголосних відбулися при творенні обох прикметників рядка:
   а) депутатський, турецький;
   б) пекарський, солдатський;
   в) господарський, львівський;
   г) товариський, козацький.
6. Укажіть ряд прикметників, записаних без помилки:
   а) кременчуцький, пражський, волзький;
   б) волжський, карпатський, паризький;
   в)  чеський, латиський, запорізький;
   г) француський, петербурзький, дрогобицький.
7. Окремо НЕ з прикметником треба писати в реченні:
   а) Таня крадькома змахнула свіжу, не/прохану сльозу.
   б) Після дощу капелюх не/потрібний.
   в) Ти не/легке життя прожила, моя мамо.
   г) Нам був не/нависний злодійський лад.
8.  нн на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
   а) височе…ий, безви…ий, пісе…ий;
   б) жада…ий, свяще…ий, неоцінне…ий;
   в) тума…ий, журавли…ий, числе…ий;
   г) недоторка…ий, баклажа…ий. греча…ий.    
9. Через дефіс треба писати всі складні прикметники в рядку:
   а) синьо/жовтий, східно/український, старий/престарий;
   б) мовно/літературний, історико/культурний, чужо/земний;
   в) північно/західний, темно/зелений, українсько/італійський;
   г) чорно/гривий, осінньо/зимовий, гірко/солоний.
10. Складіть по одному реченню зі словом невисокий і сполукою не високий.
11-12. Складіть текст (4-6 речень) у науковому стилі на історичну тематику, використавши прикметники. Підкресліть їх.    

!!! Фото виконаних тестових завдань надішліть протягом дня!!!      



Тридцять перше березня

Дистанційне навчання

Числівник як самостійна частина мови:

 загальне значення, морфологічні ознаки,

 синтаксична роль

- Перегляньте, будь ласка, відеоурок, перейшовши за покликанням

- Розгляньте теоретичний матеріал на сторінках  184-185 (параграф 37 вашого підручника).

- Виконайте вправу 419 (перепишіть, над числівниками напишіть, які вони (кількісні чи порядкові), в кількісних визначте відмінок, а в порядкових - рід, число та відмінок і також напишіть зверху над числівниками).

!!! Фото виконаної вправи надішліть  протягом дня!!!



Перше квітня

Дистанційне навчання

Числівники кількісні й порядкові



- Перегляньте відеоурок , перейшовши за

 посиланням. !!!Та переглядати потрібно 

лише  11 хвилин, бо далі піде матеріал 

наступного  уроку. 

- Повторити теоретичний матеріал,

 розміщений на сторінці 185 вашого 

підручника.

- Опрацювати теоретичний матеріал на

 сторінці 186 !!! (до матеріалу про будову 

числівників та поділ їх на прості, складні та 

складені). 

- Виконати вправу  422. !!! Увага!!! 

Виконуйте не те завдання, що вказане в 

підручнику, а те, що задаю я !!! 

Випишіть із вправи числівники, 

розподіливши їх у три стовпчики. 

Запишіть назви цих стовпчиків: 1 - цілі 

числа, 2- збірні, 3 - дробові.

- Виконайте вправу 424 (утворіть

 словосполучення зі збірними числівниками,

 взявши з дужок потрібний іменник).


!!!Фото виконаних завдань надішліть 

протягом дня!!!



Друге квітня

Дистанційне навчання

Узгодження числівників із іменниками

Перегляньте відеоурок за посиланням.

- Виконайте вправу.

Запишіть, розкриваючи дужки.

І. Півтора (зошит), два (раз), чотири (оберемок), півтори (зміна), півтора (день), три (місяць), три (рядно), два (училище), два (острів), два (озеро), два  з половиною (вагон), три (цап), чотири (дерево), три (стілець), три з половиною (ящик), , два (комп’ютер), три (місяць), чотири (урок), два (кролик), шість (кролик), три (апельсин), дві п’яті (метр), два з половиною (кілограм), сорок з половиною (процент), п’ять десятих (відсоток), півтора (місяць), півтора (рік), двадцять чотири (трактор), чотири (планшет), три (сантиметр), два (коктейль), чотири (учень), одна (слива), п’ять (картина), два (кілометр), шість (автобус), три (ананас), вісім (ожина), п’ять (удав), два (килим), півтора (пиріг), десять (острів), чотири (светр), вісім (лящ), сім (стебло), три (колесо), два (смайлик), дев’ять (колір).

!!!Фото з виконаним завданням чекаю 

протягом дня!!!



Шосте квітня

Дистанційне навчання

  Числівники прості, складні та складені

Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 

Виконайте вправу 428 (сторінка 188). Переписати, записавши числівники словами. Над числівниками вказати, які вони за будовою (прості, складні чи складені).

!!!Фото чекаю протягом дня!!!



Сьоме квітня

Дистанційне навчання

Відмінювання кількісних числівників

Обов"язково перегляньте 

відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=KREWK6wBZsU 

За потреби опрацюйте ще й матеріал підручника

 на сторінках 189-191 (параграф 38).


- Виконайте вправу 431 (перепишіть, подані 

в дужках числа запишіть словами, зверху 

над ними напишіть їх відмінок).

- Виконайте вправу 434 (перепишіть, подані

 в дужках збірні числівники поставте в 

потрібній формі).

!!!Фото виконаних завдань чекаю протягом дня!!!


Восьме квітня

Дистанційне навчання

Відмінювання кількісних числівників

Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=UuGp2FunwXA

Опрацюйте теоретичний матеріал на сторінках 192-195.

- Виконайте вправу 441. Перепишіть. Визначте відмінки 

числівників та запишіть їх над числівниками.


!!!Фото виконаного завдання чекаю 

протягом дня!!!


Дев"яте квітня

Дистанційне навчання

Відмінювання  числівників

Щоб згадати, як відмінюються всі види 

кількісних числівників, поглибити свої 

знання з цієї теми та розглянути

відмінювання порядкових числівників, 

перегляньте відео за посиланням

Цей же матеріал ви зможете опрацювати в параграфах 38

 та 39. 


- Виконайте вправу 445 (на сторінці 195). Перед 

виконанням зверніть увагу на теоретичний матеріал на 

цій же сторінці. 

- Виконайте вправу 455 (сторінка 200).

Не тільки переписуємо!!! Виконуємо завдання, розміщені в 

підручнику перед вправами.

!!!Фото виконаних завдань чекаю 

протягом дня!!!


Тринадцяте квітня

Дистанційне навчання

Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. Роздільне написання складених числівників


Опрацюйте теоретичний матеріал у

 підручниках на сторінках 193 та 194 ( у

 рамочках) стосовно м"якого знака та 

роздільного написання складених 

числівників.

!!!- Виконайте вправу 442 (переписати, ставлячи в потрібній формі числівники, подані в дужках)!!!

!!!Фото виконаної вправи чекаю 

протягом дня!!!




Чотирнадцяте квітня

Дистанційне навчання

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу


-Перегляньте презентацію, перейшовши за посиланням

- Виконайте письмово завдання із слайда 14. 

!!!Фото виконаного завдання чекаю 


протягом дня!!!


П’ятнадцяте квітня

Дистанційне навчання

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу (продовження)


-Перегляньте повторно презентацію, перейшовши за посиланням

- Виконайте письмово завдання із слайдів 

№ 15 та № 17. 

!!!Фото виконаних завдань чекаю 


протягом дня!!!


Шістнадцяте квітня

Дистанційне навчання

Числівник як самостійна частина мови

Тест

1. Визначте, у якому рядку числівник з іменником поєднано правильно:
А) Чотири метра
Б) Чотири метри
В) Четверо метрів
Г) Жодної правильної відповіді
2. У якому рядку всі числівники порядкові?
А) двоє, троє, четверо, п'ятеро;
Б) одна десята, п'ятдесят, п'ятсот, дев'ять;
В) другий, сорок третій, дев'яностий, двісті тридцять сьомий;
Г) двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п'ятдесят вісім.

3. Порушено граматичну норму числівників на позначення часу в  реченні…
 А) Нарада почалася о чотирнадцятій.
Б) Зустріч призначено на п’ять тридцять.
 В) Вистава закінчилась за чверть на десяту.
 Г) Зараз за  десять третя.

4. Назвіть морфологічні ознаки числівника
А) рід, число, відмінок
Б) Рід
В) Кількісні
5. Назвіть синтаксичну роль числівника:
А)Числівник у реченні може бути підметом, додатком, іменною частиною складеного присудка, означенням.
Б) У реченні виступає додатком та означенням
В) У реченні виступає підметом та присудком
Г) У реченні виступає іменною частиною складеного присудка
6. Визначте, у якому рядку числівник з іменником поєднано неправильно:

А) Двадцять два днів
Б) Тридцять три тюльпани
В) Сто п’ятдесят шість сторінок
Г) Три кити
7. Визначте дробовий числівник:
а) сто;
б) двадцятеро;
в) п’ять цілих і вісім десятих;
 г) сто.

8. Укажіть речення, у якому вжито числівник.

А Козацька сотня перемогла в бою.
Б Залишилося перевірити з десяток зошитів.
В Трійка коней тягла навантажений віз.
Г У нашому класі всього десять учнів.

9. Провідміняйте числівник 599 за відмінками, записавши його словами.
10. Запишіть числівники на позначення часу словами, давши відповідь на питання: «Котра година?»: 7.40; 15.25; 22.30, 01.15.

 !!!Фото виконаних тестових завдань надіслати протягом дня!!!


Двадцять перше квітня

Дистанційне навчання

Займенник як самостійна частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Перегляньте відеоурок, перейшовши за посиланням

Опрацюйте матеріал підручника на сторінках підручника 206-207 (параграф 40).

Виконайте вибіркову роботу, під час якої випишіть займенники, користуючись табличкою на сторінці 207.

Вибіркова робота

   Що таке людське життя, як його прожити,
Щоб на старості років та й не пожаліти?
Пролетить швиденько час, мій шановний друже,
Швидко висохне вода у старій калюжі.
З часом пізнається світ, пізнається доля,
Пізнається і життя – на те твоя воля.
Будь людиною простою, май хорошу душу.
Бо людина – це є ти. Обійди калюжу.
Якщо є сторонній шлях, піди по сухому,
Тільки скривдити себе не давай нікому.
Полюби усіх навколо, це тобі потрібно,
І твоє звання – людина – ти відстоюй гідно.


!!!Фото виконаного завдання чекаю 


протягом дня!!!



Двадцять друге квітня

Дистанційне навчання

Займенник як самостійна частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Розряди займенників за значенням

Перегляньте презентацію за посиланням

Виконайте  завдання №2 з останнього слайду презентації


!!!Фото виконаного завдання чекаю 


протягом дня!!!


Двадцять третє квітня

Дистанційне навчання

Розвиток мовлення
Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів

Опрацюйте сторінки 180, 181 вашого підручника. Використайте як зразок для правильної побудови вашого майбутнього твору текст вправи 412.

Напишіть САМОСТІЙНО власний твір на одну з тем.  


1. Що я роблю для здійснення своєї мрії?

2. У чому полягає гідність людини?

3. Що важливіше: наполегливість чи скромність?

!!!Фото написаного твору , перед яким має бути план до нього, надіслати протягом дня!!!

!!!Твори з інтернету прохання не надсилати!!!



Двадцять сьоме квітня
Дистанційне навчання

Особові займенники, їх відмінювання

Перегляньте з першого по п’ятий (включно) слайди презентації та восьмий слайд, перейшовши за посиланням.

- Виконайте завдання із передостаннього, восьмого слайда. 

!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!


!!!Слідкуйте за датами. Наперед виконувати не потрібно!!!

Двадцять восьме квітня
Дистанційне навчання
Зворотний займенник СЕБЕ, його відмінювання



Перегляньте шостий та сьомий слайди презентації(включно) перейшовши за посиланням.

- Виконайте завдання із останнього, дев’ятого слайда.

!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!

Двадцять дев’яте квітня
Дистанційне навчання

Присвійні займенники, їх відмінювання

Перегляньте презентацію за посиланням із першого по 8-ий слайди включно. 
 Розберіться, які ж займенники називаються присвійними. 

Якщо потрібно, то ще й опрацюйте теоретичний матеріал вашого підручника на сторінках 220-222 (параграф 44). 

Виконайте завдання, розміщене на слайдах № 6, 7, 8. Треба скласти та виписати із хмаринок слів народні прислів’я, знайти в них присвйні прислівники, підкреслити їх як члени речення й надписати над ними рід, число, відмінок.

!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!


Тридцяте квітня 
Дистанційне навчання

Питальні й відносні займенники, їх відмінювання

Перегляньте презентацію за посиланням.

 Розберіться, чим відрізняються питальні займенники від відносних.

За потреби зверніться до вашого підручника (параграф 42, сторінки 213-215). 

Виконайте завдання №2 із останнього слайда презентації


Перепишіть подані у слайді народні загадки та прислів’я. Загадки відгадайте. Займенники підкресліть, як члени речення. Надпишіть над ними розряд, рід та число (якщо можливо) та відмінок.


!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!

Четверте травня
Дистанційне навчання
 Вказівні та означальні займенники


Перегляньте презентацію за посиланням із дев’ятого по останній  слайди включно. Розберіться, які ж займенники називаються вказівними та означальними.
За потреби зверніться до підручника.

- Опрацюйте матеріал на сторінках  223-224 (параграф 45).

- Виконайте завдання із останнього слайда. 

!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!


П’яте травня
Дистанційне навчання

 Присвійні, вказівні та означальні займенники

Тестове опитування

Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників
1. У якому рядку всі займенники присвійні?
А цей, наш,  мій;
Б свій, сам, воно;
В самий, свій, наш;
Г мій, його, наш.
2. Яку синтаксичну роль виконує займенник у реченні: «Судіть про своє здоров'я по тому, як ви радієте ранку і весні»?
А підмет;
Б присудок;
В означення;
Г додаток.
3. Укажіть правильну характеристику присвійного займенника у реченні: «Судіть про своє здоров'я по тому, як ви радієте ранку і весні».
А ч. р., одн., Н.в.;
Б с. р., одн., Зн. в.;
В с. р., одн., Н. в.;
Г  с. р., мн., Зн. в.
4. Яку синтаксичну роль виконує займенник у реченні: «Підтримай своїх»?
А підмет;
Б присудок;
В означення;
Г додаток.
5. До  якої частини мови подібні присвійні займенники?
А іменник;
Б числівник;
В прикметник;
Г до всіх перелічених.
6. У якому словосполученні вжитий присвійний займенник?
А його автомобіль;
Б зачинили його;
В злякали його;
Г його не було.
7. У якому рядку всі займенники вказівні?
А я, ніхто, ніякий;
Б свій, сам, той;
В стільки, той, цей;
Г мій, цей, наш.
8. У якому реченні вказівний займенник виступає додатком?
А Це печиво таке смачне.
Б Ми це зробили.
В Не забувай про цю мить.  
Г Припини це невігластво.
9. Укажіть означальний займенник:
А жоден;
Б абихто;
В вони;
Г оцей.
10. Форма займенника «котреє»
А коротка;
Б повна нестягнена;
В повна стягнена;
Г коротка нестягнена.
11. У якому реченні займенник сама має значення «одна»?
А Я вибрала долю сама…
Б То була та сама дорога.
В Сама сукня була гарна, але візерунок не вразив.
Г Сама дівчина це підтвердила.
12. Яку синтаксичну роль виконують означальні займенники у реченні: «Задоволення від життя черпається з наших зустрічей з новим, а тому немає більшого щастя, ніж постійно змінювати свої горизонти, зустрічати кожен день під іншим сонцем»?
А підмет і означення;
Б підмети;
В означення;
Г додаток і означення.

!!!Фото виконаних тестових завдань  надішліть протягом дня!!!

                                 Шосте травня
                           Дистанційне навчання
                            Розвиток мовлення
                                         Твір-роздум

 Уважно опрацюйте теоретичний матеріал, розміщений нижче.

Роздум зазвичай складається з трьох частин:


Теза (вступ)      Я думаю, що...;     мені здається, що...;     я вважаю, що...
Аргументи         Чому? Тому що...;       по-перше,...;  по-друге,...
Докази                 Хочеться згадати твір...;      наведу приклад   з власного життя

Висновок             Отже,...; підсумовуючи,     можна зазначити...

Складіть план до свого майбутнього твору-роздуму,запишіть його. 


Напишіть твір-роздум на одну із тем:

1. Кого можна назвати патріотом рідної землі?
2. У чому полягає життєвий успіх?

Фото написаного твору-роздуму разом із планом потрібно надіслати протягом дня!!!




                                      Сьоме травня
                              Дистанційне навчання
                              Заперечні займенники,                                                                їх правопис і відмінювання


Перегляньте презентацію за посиланням
Опрацюйте матеріал вашого підручника на сторінці 216 (параграф 43 (тільки те, що стосується заперечних займенників)). Виконайте вправу 487 (перепишіть,знімаючи риски).

!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!


                                    Дванадцяте травня
                              Дистанційне навчання
                               Неозначені  займенники,                                                                їх правопис і відмінювання

Опрацюйте матеріал вашого підручника на сторінках 216, 218 (параграф 43 (те, що стосується неозначених займенників)). 

Перегляньте презентацію, перейшовши за посиланням.
Виконайте завдання із передостаннього слайда.


!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!



                                            Тринадцяте травня
                                          Дистанційне навчання

                                    Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.
Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників. Написання займенників із прийменниками окремо

Тестове опитування

1. У якому рядку всі займенники неозначені?
А дехто, якийсь, хто-небудь;
Б інший, дечий, абиякий;
В ніхто, якийсь, щось;
Г абичий, жоден, чий-небудь.
2. Яку синтаксичну роль виконує неозначений займенник у реченні: «Будь-яка подорож розширює горизонти»?
А підмет;
Б присудок;
В означення;
Г додаток.
3. Виберіть рядок, у якому всі займенники утворені суфіксальним способом?
А казна-що, який-небудь щось;
Б хтось, чий-небудь, чийсь;
В хтозна-який, будь-чий, казна-хто;
Г абиякий, якийсь, котрийсь.
4. Виберіть рядок, у якому немає орфографічних помилок;
А хтознаякий, будь у кому, що сь;
Б будь-чий, десь, казна у кому;
В учомусь, будь-що, абихто;
Г аби що, хто-небудь, аби для чого.
5. Усі займенники пишуться через дефіс в рядку
А де/в/кого, хтозна/в/який, ні/до/кого, невідь/від/чого;
Б казна/котрий, хтозна/чий, скільки/небудь;
В будь/скільки, де/чий, котрий/небудь, аби/хто;
Г аби/в/кого, що/небудь, хто/небудь, невідь/у/кого.
6. Яким способом утворюються заперечні займенники?
А суфіксальним;
Б префіксальним;
В префіксально-суфіксальним;
Г безафіксним.
7. Яку синтаксичну роль виконує заперечний займенник у реченні: «Ніхто не повертається з мандрівок таким, яким він був раніше»?
А підмет;
Б присудок;
В означення;
Г додаток.
8. Який заперечний займенник не має роду та числа?
А ніякий;
Б нічий;
В нікотрий;
Г ніхто.
9. Від яких займенників утворюються неозначені та заперечні займенники?
А питальних;
Б особових;
В означальних;
Г присвійних.
10. Установіть відповідність між займенником та його характеристикою:
1. Будь-чий
А утворений суфіксальним способом;
2. ніскільки
Б змінюється лише друга частина;
3 хтось
В відмінюється як числівник «два».


     !!!Виконайте тести, фото надішліть протягом дня!!! 


                                    Чотирнадцяте травня
                                    Дистанційне навчання
                       Розбір займенника як частини мови
       

Опрацюйте презентацію, перейшовши за посиланням
 Там ви знайдете зразки усного та письмового розборів займенника. за поданими зразками виконати завдання із останнього слайда. Треба переписати речення й виписати будь-які 4 займенники та розібрати їх як частину мови.


!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!

!!!Звертайте увагу на дати. Наперед завдання виконувати не потрібно!!!



                                  Вісімнадцяте травня
                                 Дистанційне навчання
                                    
                                Контрольна робота                 Займенник як самостійна частина мови
                                               Тест


1 рівень
1.Займенниками є всі слова рядка
А. Ви, всякий , що, ніяк, жоден
Б.  Вони, мій, скільки, хто? котрий
В. Деколи, чий, наші, їх
Г.  Моя, скільки? абияк, ти
2.         Займенник співвідноситься з
А.  Дієсловом, іменником, прислівником
Б.  Прикметником, прислівником, іменником
В.  Числівником, прийменником, прикметником
Г.  Іменником, числівником, займенником
3.         З’ясуйте , яким членом речення виступає виділений займенник  
Усяка травичка на своєму корені росте.
А.  Підметом
Б.  Додатком
В. Означенням
Г.  Обставиною
4.         З’ясуйте скільки займенників у цьому уривку
Вона була красуня з Катеринівки.
Було у неї п’ятеро вже нас.
Купляла нам гостинчика за гривеник,
Топила піч і поралась гаразд.
 А. 4       Б. 2      В. 3     Г. 5
5.         Усі займенники є особовими
А.  Я, мені, мене, мій
Б.  Твій, ти, тобою, тебе
В.  Ви, ваш, вам, вас
Г.  Мене, тобі, вам, ти
6.         Присвійний займенник є в кожному рядку, ОКРІМ
А.  взяти його зошит
Б.  схвалити мій проект
В.  запросив її в кіно
Г.  знає своє місце
7.         Разом треба писати всі займенники рядка
А.  Будь/з/ким, де/хто, ні/який
Б.  Що/небудь, аби/який, хтозна/що
В.  Аби/до/кого, ні/кому, казна/яка
Г.  Ні/скільки, де/який, аби/чий
8.         Через дефіс треба писати всі займенники рядка
А.  Аби/кому, ні/скільки, хтозна/кого
Б.  Бозна/що, будь/кого, ані/кому
В.  Що/небудь, казна/чому, який/небудь
Г.  ні/з/чого, бозна/кому, чий/небудь
9.         Немає орфографічної помилки у словосполученні
А.  залишитися ні з чим
Б.  де-які питання
В.  які сь незрозумілі дії
Г.  гніватися хтозна чому
10.       До одного розряду належать усі займенники в рядку
А.  Ніхто, скільки, ніщо, ніскільки
Б.  Мій, наш, вони, ваш
В.  Абияка, який, скільки-небудь, чий
Г.  Інший, сам, всякий, весь
11.       Неозначені займенники творяться від
А.  Особових
Б.  Присвійних
В.  Вказівних
Г.  Відносних
12.       Виділені займенники належать до одного розряду в усіх реченнях, ОКРІМ
А. Що не забуду я  ніколи?
Б.  Намалюю квіти, що ростуть у лузі.
В.  Хто наш народ? Яка у нього доля?
Г.  Та до кого ж я літатиму?
2 рівень (всього 6б)
13.Перепишіть слова, розкриваючи дужки.
(Що) небудь, (коли) небудь, (ні) (до) чого, (ні) коли, (де) хто, (де) коли, (аби) як, (аби) хто, який (сь), (де) кілька, (ні) який, (ні) де, (ні) хто, (ні) (за) що, (ні) звідки, (ні) як, (казна) де, (казна) хто, (хто-зна) коли, (хтозна) скільки, (ні) (від) кого, де (небудь), який (небудь), (будь) де, (будь) що.
14. Провідміняти займенники оцей, вони, бозна-хто.
15.Записати речення, підкреслити головні і другорядні члени речення. Розібрати займенник як частину мови.

У нього очі наче волошки в житі (А. Головко).



Дев’ятнадцяте травня
Дистанційне навчання

Повторення й узагальнення в кінці року
Лексикологія. Фразеологія

Повторити параграфи 5-12. 

-Виконати вправу 510 (переписати, вибравши з дужок потрібну літеру).
!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!


                                      Двадцяте травня
Дистанційне навчання

Повторення й узагальнення в кінці року

Словотвір. Орфографія

- Повторити параграфи
13-17. 
- Виконати вправу 520 (сторінка 229) Переписати, вставляючи пропущені літери.

!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!



                                 Двадцять перше травня
Дистанційне навчання

Повторення й узагальнення в кінці року

Словотвір. Орфографія

- Повторити параграфи
13-17.  

- Виконати вправу 522 (сторінка 230). Виконуєте завдання, що вказане перед текстом вправи.


!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!


                                  Двадцять п’яте травня
Дистанційне навчання


Повторення й узагальнення в кінці року
Прикметник як частина мови. Форми прикметників


Виписати із хмаринки слів повні стягнені, повні нестягнені та короткі форми прикметників, розподіливши їх відповідно у три колонки.


!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!



                                Двадцять шосте травня
Дистанційне навчання


Повторення й узагальнення вивченого в кінці року
Написання пів-, напів- із іменниками


Випишіть із хмаринки тільки слова, які написані правильно!!!



!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!



                                  Двадцять сьоме травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого в кінці року




Розгляньте уважно хмаринку слів. Випишіть із неї прикметники разом з іменниками та розподіліть їх у три колонки в залежності від групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.
Щоб згадати цей матеріал, зверніться до параграфа 27 вашого підручника (сторінки 145-148).

!!!Фото виконаного завдання  надішліть протягом дня!!!





Українська література
Двадцять четверте березня
Дистанційне навчання
Ярослав Стельмах "Митькозавр із Юрківки або Химера лісового озера"

Твір Ярослава Стельмаха "Митькозавр із Юрківки або Химера лісового озера" вже має бути прочитаним. Тому тримайте завдання. 
1. Гра "Так чи ні"
!!!Фото виконаної гри надіслати  
24 березня протягом дня!!!

Розгляньте теоретичний матеріал та запишіть у робочі зошити, що таке сюжет та всі його складові частини (експозиція та інші)


!!!Фото записів надішліть також  24 березня, протягом дня!!!


Двадцять сьоме березня
Дистанційне навчання
Ярослав Стельмах "Митькозавр із Юрківки або Химера лісового озера"


Виконайте аналіз твору за поданою картинкою. Якщо є можливість її роздрукувати, то роздрукуйте, заповніть, сфотографуйте та надішліть. Якщо така можливість відсутня, то дайте відповіді на всі запитання в зошиті й фото надішліть.



Заповніть рюкзачок знань. Його можна намалювати прямо в зошит і потім там заповнити!!!

Виконайте подані нижче завдання.
У зошит запишіть назви предметів, що знаходяться у скрині, та їх господарів. Переказувати епізод письмово не треба. Хіба що усно.





Телефони, так як і рюкзак, також можна намалювати в зошит чи на листок і потім дати відповіді на запитання. Перегляньте відео, що закодоване за допомогою QR - кода. Це цікаво!!!

!!!Фото виконаних завдань надішліть!!!



Тридцять перше березня
Дистанційне навчання
Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9" - фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності

- Перегляньте презентацію про Лесю Воронину, перейшовши за покликанням
- Перегляньте буктрейлер до повісті Лесі Ворониної тут та перейшовши за покликанням.

Домашнє завдання: прочитати повість Лесі Ворониної "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9". 

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Якщо твір не буде прочитано, то виконання якихось цікавих завдань буде не можливим!!!



Третє квітня
Дистанційне навчання

Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9".
Сюжет та його елементи. 
Клим Джура - рятівник світу

Виконайте тести на знання змісту твору


1.   Як звали  Кактуса?
А   Сашко  Смик            
Б   Сашко  Стик        
В   Сашко  Смак

2.   На кого став схожий Кактус після літніх канікул?
А   Брюса Лі                   
Б   Джекі Чана           
В   Шварценегера

3.   Що трапилося з Климом Джурою?
А   провалися у люк      
Б   потрапив у Задзеркалля        
В   пройшов крізь стіну

4.   Хто допомагав Климу в експерименті?
А   Жук і Кролик           
Б  Жук і Заєць           
В   Жук і Шершень

5.   Про кого співалося в пісеньці ?
 А   ховрашка             
 Б   хомячка             
 В    байбачка

6.   Ким працювала бабуся Клима у банку ?
А    менеджером         
Б   прибиральницею             
В   курєром

7.   Що кину
ли до візочка перехожі?
А   гривню і цукерку           
Б   гривню і яблуко          
В   гривню і пиріжок

8.   Яким було завдання ТТБ ?
А   боротьба з рибною цивілізацією    
Б  боротьба зі зміїною цивілізацією     
В    боротьба з жаб’ячою цивілізацією 

9.    Якого кольору були прибульці ?
А   блакитні            
Б   зелені            
В    сірі

10.   Що винайшла бабуся Клима ?
А   ліки від СНІДу        
Б   протиотруту  від укусу змій      
В   протиотруту від страху

11.   Хто керував  ТТБ ?
А   мама Клима          
Б   батько Клима        
В   бабуся Соля

12.   Про  яку таємну зброю здогадався Клим ?

А    хімічну           
Б    про мух          
В   атомну


Літературний диктант

ЛЕСЯ ВОРОНИНА
ТАЄМНЕ ТОВАРИСТВО БОЯГУЗІВ, або ЗАСІБ ВІД ПЕРЕЛЯКУ №9

           
1.    Я обрежно визирнув з-за рогу будинку й одразу ж  відсахнувся: біля мого підїзду стояв ... 
2.    Кактусом насправді звали ... .
3.    Сашко дражнив мене ... 
4.    Справжнє моє імя ... 
5.    Раді вітати вас у секретній лабораторії ... .
6.    Ми винайшли засіб від ... 
7.    Мій одвічний ворог і сусід ...
8.    Поганський Паганіні хоче стати ... 
9.    Я розгублено покрутив свисток у руках, аж раптом щось усередині клацнуло, і звідти почувся ...
10.Климе, якщо ти зараз чуєш моє послання, значить, мене захопили ... 
11.Витягти квітку, на дні горщика дістань ... 
12.Під покрученою дуплавою грушею стояв обшарпаний горбатий ... 

!!!Фото завдань надсилайте протягом дня!!! 
У вихідні відпочиваємо!!!


Сьоме квітня
Дистанційне навчання

Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9".
Клим Джура - рятівник світу. Його друзі та вороги

Записати із картки в зошити 

                 Словникова робота
Виписати з наступної картки визначення в зошити
                                  


Охарактеризувати Клима 


Ця вправа називається "Кола Вена". 
Ці кола можна намалювати в зошит чи на листок. Портрети героїв можна не  малювати, а просто написати над кожним із кіл їхні імена. Зверніть увагу! Кола перетинаються. В одному з кіл записуємо риси характеру чи вчинки Клима, а в другому - все, що стосується Сашка. На перетині кіл пишемо те, що об"єднує цих двох героїв.




!!!Фото  виконаних завдань, як завжди, чекаю протягом дня!!!

Десяте квітня
Дистанційне навчання
Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9".
Сюжет та його елементи. Еволюція Клима від боягуза до супергероя

Записати  в зошити, що таке сюжет, а також, що таке експозиція, зав"язка, розвиток дії, кульмінація та розв"язка. Фото надіслати


Сюжет  – це перебіг дії та послідовність її розвитку.

Про сюжет ми отримуємо уявлення, лише прочитавши твір.  
Сюжет включає п'ять елементів: експозицію, зав'язку, розвиток дії, кульмінацію і розв'язку.
  • Експозиція- вихідна частина сюжету художнього твору, в якій стисло подається ситуація, що логічно випереджає зав’язку, може подаватися і післі неї впродовж усього твору або наприкінці. Експозиція представляє час і місце події(дії).
  • Зав’язка - елемент сюжету, вихідний момент у розвитку дії худ твору. Як правило, розпочинає основний конфлікт.
  • Розвиток дії - розгортання подій, що виростають із зав"язки, своєрідний перебіг розповіді автора про життя, стосунки й дії персонажів.
  • Кульмінація – момент найвищого піднесення, напруження, розвитку конфлікту, момент вирішального зіткнення характерів, мить перелому в сюжеті, з якої починається розв"язка.
  • Розв"язка - складовий компонент сюжету, вирішення конфлікту.

У деяких творах можуть бути додаткові елементи - пролог, епілог – але це вже композиційно-сюжетні елементи.

Виконати завдання 





!!!Фото записів та виконаних завдань чекаю протягом дня!!!

Чотирнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9".
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині


Ну що ж, твір має вже бути давно прочитано. На жаль, завдання  з літератури мені надіслали не всі та й не все. Так що у вас пішли великі борги. А на наступному уроці - контрольна за творчістю трьох авторів: В.Нестайка, Я.Стельмаха та Лесі Ворониної. Прочитайте твори, які були ще не прочитані. Виконайте всі завдання. Тоді вам же легше на контрольній буде. 

Заповніть картки або ж дайте відповіді на запитання, що вони містять , у зошиті. 




!!!Фото виконаних завдань чекаю протягом дня!!!

Сімнадцяте квітня
Дистанційне нвчання
Пригоди та романтика
Тест

Початковий рівень

1. Хто з цих майстрів слова народився в родині відомого письменника?

А Всеволод Нестайко;
Б Ярослав Стельмах;
В Леся Воронина;
Г Іван Рень.
2. Начитавшись книжок, Митько висловив думку, що назва села Юрківка може бути пов'язаною з…
А ім'ям святого Юрія;
Б юрським періодом;
В ім'ям хлопчика Юрка, який колись урятував село;
Г ім'ям пана, якому колись це село належало.
3. Машину часу бабуся Соломія приховувала під виглядом…
А звичайної квітки;
Б жовтого «Запорожця»;
В мітли;
Г парасольки.


Середній рівень

4. Установіть відповідність між героями та твором.

А Ява
Б Клим
В Сергій
Г
 Павлуша
Д
 Кактус
1 «Тореадори з Васюківки»
«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»
«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»
Дайте відповіді на запитання.

5. Що таке пригодницька повість?

6. Запишіть за допомогою прикметників, якими, на вашу думку, мають бути родинні стосунки?



Достатній рівень

Дайте розгорнуті відповіді на запитання.

7. Василь Трош обдурив хлопців, насміхався з них, але вони йому подякували. Чому?                                     

8. Після вивчення повісті «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»  я зробив (ла) такі висновки…, тому що…



Високий рівень

9. Доведіть, що твір «Тореадори з Васюківки» є пригодницьким.



!!!Фото виконаних завдань чекаю протягом дня!!!

Двадцять перше квітня
Дистанційне навчання
Гумористичні твори. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців

Розгляньте картки. Перепишіть, що таке гумор, сатира, алегорія  в зошит та перемалюйте схему "Жанрова різноманітність гумористичних творів"




!!!Фото записів надішліть протягом дня!!!

Двадцять четверте квітня
Дистанційне навчання
Леонід Глібов - визначний український байкар, поет. Його байка "Щука". Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки

Опрацювати сторінки підручника 216-219. Виписати з підручника в зошит, що таке БАЙКА й що таке МОРАЛЬ (сторінка 218).
!!!Фото записів надіслати протягом дня!!!  

Переглянути презентацію, перейшовши за посиланням

!!!Напам’ять байку вчити не треба!!!

!!!Ілюстрація до байки  на оцінку, але за бажанням!!!


Двадцять восьме квітня
Дистанційне навчання

Леонід Глібов. "Муха і Бджола", "Жаба і Віл". Алегоричні образи в байках

Перегляньте дуже уважно презентацію за посиланням.

Виконайте завдання із останнього слайда.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!  

П’яте травня
Дистанційне навчання
Степан Руданський. Співомовки 
С. Руданського - унікальне явище у світовому письменстві. "Добре торгувалось"
Перегляньте презентацію за посиланням

- Випишіть у зошити, що таке співомовка та гумореска.
- Виразно прочитайте гумореску

Добре торгувалось

Руданський Степан

          Чи в Києві, чи в Полтаві,


          Чи в самій столиці


          Ходив чумак з мазницею


          Помежи крамниці.








І в крамницях, куди глянеш,-
Сріблом-злотом сяє,-
А йому то і байдуже:
Він дьогтю питає!

Реготять купці дурнії,
А він тільки сплюне
Та й до другої крамниці,
Багатшої, суне.

В найбагатшії крамниці
Два купці сиділо,
І туди чумак заходить
З мазницею сміло:

"Добридень вам, добрі люди!"
Та й зачав питати,
Чи нема у них принаймні
Дьогтю де продати.

"Нєту, нєту! — купці кажуть
Та й, шельми, сміються: —
Здєсь нє дьоготь — толькі дурні
Адні продаються!"

А чумак їм: "То нівроку ж,
Добре торгувалось,
Що йно два вас таких гарних
На продаж осталось".


1857
- Заповніть сторінку С.Руданського у Фейсбук або ж дайте відповіді на запитання, розміщені на ній, у зошитах.



!!!Фото записів надіслати протягом дня!!! 


Восьме травня
Дистанційне навчання
С. Руданський. "Запорожці у короля"

Прослухайте гумореску за посиланням.



Попрацюйте з карткою. Випишіть у зошити тему та ідею гуморески "Запорожці у короля"
!!!Фото записів надішліть протягом дня!!! 

Дванадцяте травня
Дистанційне навчання
Павло Глазовий. Іронічно-пародійна срямованість гумористичних і сатиричних творів. "Найважча роль"
Перегляньте презентацію, перейшовши за посиланням


Запишіть у зошити, що таке гумореска.


ГУМОРЕ́СКА невеликий прозовий або віршований твір жартівливого змісту, що змальовує смішну пригоду чи рису в характері людини.
Добродушний, лагідний сміх у гуморесці нерідко поєднується з елементами викривальної сатири.

!!!Фото записів надішліть протягом дня!!!


П’ятнадцяте травня
Дистанційне навчання

Павло Глазовий. Викривальна срямованість гумористичних і сатиричних творів. "Заморські гості", "Похвала"

Прослухайте гумореску "Заморські гості", перейшовши за посиланням.

Прочитайте Гумореску "Похвала"

— Ахи! — гукнув старий павук,
Уздрівши юну муху.—
Ти так гудеш, що кожен звук,
Як музика для слуху.
За дивну талію твою
І за гарненькі ніжки —
Я все покинув би й пішов
Хоч на край світу пішки.
Ти — як перлина, як топаз,
Ти — як іскрина синя..
А муха — дзись!
І тільки раз! —
Попала в павутиння.
Ну й зрозуміло, що було
І що робилось далі.
Оскільки діло вже дійшло
У байці до моралі,
То я скажу, що не для мух
Слова, звичайно, мовляться,
Бо на солодку похвалу
Не тільки мухи ловляться.

Попрацюйте з карткою



Заповніть сторінку Павла Глазового в мережі "Фейсбук"



!!!Фото виконаного завдання надішліть протягом дня!!!



Дев’ятнадцяте травня
Дистанційне навчання

Контрольна тестова робота
Гумористичні твори



Початковий рівень
1. Якої байки Л.Глібова стосується таке прислів’я:”Без труда – нема плода”?
а) «Жаба і віл»;
б) «Щука»;
в) «Муха і Бджола»;
г) всіх зазначених творів.

2. Для народної байки є характерним:
а) в образах тварин змальовуються люди, з їхньою вдачею, поведінкою.
б) несподіване й дотепне закінчення;
в) жартівливий зміст;
г) великий обсяг твору.

3.Що означає слово шаплик (за байкою Л.Глібова "Щука"):
а)    самець щуки;
б)    посудина з ручками для носіння рідини;
в)    адвокат, захисник обвинуваченого в суді;
г)  урочистий обід, що влаштовують на честь кого-небудь.

Середній рівень
4. Запишіть художні особливості гуморесок.
5. Поясніть слова П.Глазового:”Добрий сміх не б’є, не мучить, / Він на світі жити учить…”
6. У чому вбачала смисл свого життя Муха (Л. Глібов «Муха і Бджола»)?

Достатній рівень
Виконайте одне із завдань.
7. Поміркуйте, за яких умов Жаба змогла б перемогти Вола (Л. Глібов «Жаба і Віл»)?
8. Поміркуйте, у вивчених творах П.Глазового звучить доброзичливий гумор чи викривальна сатира? Чому?
9. Складіть мораль до байки Л.Глібова “Щука”.

 Високий рівень.
Напишіть твір — мініатюру на одну з тем:
- “Таємниця сміху у творах  П. Глазового”,
-  “Бджола мала, а й та працює (за байкою Л. Глібова «Муха і Бджола»)”,
 - “Зв’язок гумористичних творів із сучасністю”.


!!!Фото виконаної контрольної роботи надішліть протягом дня!!!


Двадцять друге травня
Дистанційне навчання

Узагальнення та систематизація вивченого протягом року

Виписати  із хмаринки слів  авторів і твори, які вони написали, та записати парами



!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!

Двадцять шосте травня
Дистанційне навчання


Узагальнення та систематизація вивченого протягом року

Сьогодні в нас із вами останній урок української літератури в цьому навчальному році. Тож вашій увазі пропоную літературу для читання влітку. Опрацюйте уважно картку й читайте, читайте, читайте влітку!!!



Надсилати нічого не потрібно, а ось читати влітку, готуючись до наступного навчального року, треба!!!


Русский язык

Двадцать пятое марта
Дистанционное обучение
Словосочетание. Сочетания слов, близкие по значению

1. Прочитайте задание к упражнению 447 и выполните его.
2. Выполните упражнение 448 для обеих групп по образцу:
1 группа. Апельсиновый сок - сок из апельсина;
2 группа. Пюре из моркови - морковное пюре

 !!!Фото выполненных заданий высылайте, как обычно. Успейте до следующего урока, который состоится 27 марта!!!


Двадцать седьмое марта
Дистанционное обучение
Утвердительные и отрицательные предложения

Рассмотрите параграф 53 вашего учебника. Обратите особое внимание на теоретический материал в упражнении 455 (на страничке 181). Письменно выполните упражнения 456 и 462(А). После каждого предложения в обоих упражнениях в скобках напишите, какое это предложение: утвердительное или отрицательное.
Фото выполненных заданий пришлите!!!


Первоя апреля
Дистанцинное обучение
Смысловые отрезки предложения. Неполное соответствие интонации и знаков препинания

- Прочитайте внимательно предисловие к упражнению 465 (страница 184).

- Выполните предложение 465 (перепишите, расставив знаки препинания. Устно объясните, в каких случаях запятые обязательно надо было ставить в этих предложениях, а в каких - нет).

- Выполните упражнение 468 (письменно). Перепишите, определите, с какой смысловой целью в данных предложениях используются кавычки. Подумайте, изменится ли смысл предложений, если те же слова записать без кавычек.

!!!Фото выполненных заданий присылайте в течение дня!!!



Третье апреля
Дистанционное обучение
Деление предложений на смысловые группы при чтении

Параграф 55.

Прочитайте внимательно текст из упражнения 472 (странички 186-187). Найдите в нем предложения, сформулированные как пословицы. Запишите эти предложения, подчеркните грамматические основы (підмет і присудок). Еще раз внимательно прочитайте текст, составьте план к нему.

!!!Фото с выполненными заданиями прислать в течение дня!!! В выходные отдыхаем!!!



Восьмое апреля
Дистанционное обучение
Однородные члены предложения

Посмотрите видеоурок (обязательно!!!), перейдя по ссылке

Рассмотрите теоретический материал на странице 193 (параграф 57).

- Выполните упражнение 487(А) и 487 (Б)(первые четыре строчки). Переписать, подчеркнуть однородные члены предложения в зависимости от синтаксической роли. Однородные подлежащия (по-украински: підмети) - одной линией, однородные сказуемые (присудки) - двумя,  однородные дополнения (додатки) - пунктирной черточкой, однородные обстоятельства (обставини) - черточка и точка), однородные определения (означення) - волнистой линией.

!!!Фото выполненных заданий присылайте в течение дня!!!

Десятое апреля
Дистанционное обучение
Запятая при бессоюзной связи однородных членов предложения



Посмотрите, в случае необходимости,  видеоурок повторно, перейдя по ссылке


Рассмотрите материал учебника на странице 196 (параграф 58). 
- Выполните упражнение 498 (Б). !!!Переводить на украинский язык  на надо!!! Перепишите, расставьте знаки препинания, однородные члены предложения подчеркните в зависимости от их синтаксической роли.  Однородные подлежащия (по-украински: підмети) - одной линией, однородные сказуемые (присудки) - двумя,  однородные дополнения (додатки) - пунктирной черточкой, однородные обстоятельства (обставини) - черточка и точка), однородные определения (означення) - волнистой линией.

!!!Фото выполненных заданий присылайте в течение дня!!!


Пятнадцатое апреля
Дистанционное обучение
Смысловые отношения между однородными членами предложения, выраженные с помощью союзов и без них


Рассмотрите материал учебника на странице 200 (параграф 59).
Выполните упражнение 506. Спишите, подчеркните союзы . В скобках после каждого предложения укажите смысловые отношения между однородными членами.

!!!Фото выполненных заданий присылайте в течение дня!!!

Семнадцатое апреля
Дистанционное обучение

Монолог. Письменное сочинение повествовательного характера в разговорном стиле речи

- Выполните упражнение 518 (страницы 204-205). Прочитайте начало текста. Рассмотрите иллюстрацию к нему, придумайте  продолжение и окончание текста и заголовок к нему.  Получившийся текст запишите (все вместе: и начало из упражнения 518, и самостоятельно составленное продолжение). 

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Двадцать второе апреля
Дистанционное обучение
Предложение. Полные и неполные предложения. Слова-предложения (повторение)

Рассмотрите таблицы и схемы.





Выполните устно следующее задание. 

Письменно выполните задание. Перепишите предложения, после каждого в скобках напишите, какое оно: полное или неполное.


!!!Фото выполненного письменного задания присылайте в течение дня!!!

Двадцать четвертое апреля
Дистанционное обучение
Простые и сложные предложения


- Рассмотрите материал учебника на странице 209 ( в рамочке ). 
- Выполните упражнение 531. Перепишите, расставляя пропущенные знаки препинания. Подчеркните грамматические основы, то есть подлежащие (підмети) и сказуемые (присудки). После каждого предложения в скобках напишите, простое оно или сложное. 

!!!Фото выполненного письменного задания присылайте в течение дня!!!

                     Двадцать девятое апреля
                     Дистанционное обучение
Равноправные и неравноправные части сложного предложения. Запятая между частями сложного предложения
                            
- Рассмотрите материал из предисловия к упражнению 539 после слова ЗАПОМНИТЕ! (параграф 63,страница 214).

- Выполните упражнение 540. Спишите сложные предложения, подчеркните союзы (если есть)
между частями. В скобках укажите, равноправны или неравноправны

части.

!!!Фото выполненного письменного задания присылайте в течение дня!!!

                                    Шестое мая
                         Дистанционное обучение
                     Контрольное списывание 

  Внимательно переписать текст
Древнерусские рукописные книги — бесценный источник для изучения истории нашей страны, истории языка. Писались они на пергаменте. Назывался этот материал для письма на Руси «кожей» или «телятиной», потому что чаще всего его делали из кожи телят. Книги писались при помощи гусиных, реже - лебединых, иногда — для особой торжественности — даже павлиньих перьев. Бережно написанный текст украшался узорчатыми заглавными буквами, заставками, орнаментом. Рисовались они с большим прилежанием и любовью
Переплётом книги служили две доски, обтянутые кожей, а иногда бархатом или парчой. Некоторые книги помещали в оклад — своего рода футляр из серебра или даже золота. Нередко его украшали драгоценными камнями.
Среди рукописных книг особое значение имеют летописи. Первая русская летопись - «Повесть временных лет». 
!!!Фото списанного текста 
присылайте в течение дня!!!


                                     Восьмое мая
                           Дистанционное обучение

Восприятие на слух деления предложений на смысловые группы, особенностей интонации простых и сложных предложений

Прочитайте текст, составьте план к нему и запишите его в тетради. 

НАКАЗАНИЕ ЗА ЖАДНОСТЬ


Как и все обезьяны, Малышка была очень жадная. Меня она совсем перестала бояться, и когда я входила в клетку с кормом и давала не ей, она щипала мне руки. А щипалась Малышка очень больно, и у меня руки часто были в синяках. Она не боялась даже Гришку. Гришка - это тоже обезьяна. Но он был вожак. На воле многие обезьяны живут стаями; из них самая большая и сильная обезьяна бывает вожаком. Она охраняет от опасности всю стаю, защищает её. Своего вожака обезьяны слушаются и боятся. Так и тут, в клетке, Гришку тоже слушались и боялись. Когда обезьян кормили, ни одна не смела раньше его взять корм. Все ждали, пока наестся Гришка. А Гришка неторопливо выбирал самое вкусное и, наевшись, медленно и важно взбирался на свою любимую полочку. Тогда, осторожно оглядываясь на него, слезали остальные обезьяны. Они торопливо совали себе за щёки всё, что попадало под руки, и спешили разбежатся по местам. Держал всех Гришка в страхе. Вожак мог безнаказанно бить и кусать обезьян, но другим драться он не позволял. Горе тому, кто попытался бы обидеть обезьяну из его стаи! Тут уж Гришка не разбирал, какой враг был перед ним, и первый бросался на защиту. Зато когда Гришке было холодно, он собирал обезьян в кучу, заставлял их себя греть или искать у него блох. 
Одна Малышка не слушалась Гришку. Она никогда не искала у него блох, не грела его, как остальные обезьяны. Ловкая и быстрая, она вовремя успевала убежать от опасности или, чувствуя во мне защитника, таскала у него из-под самого носа корм. Набивала за щёки орехи, хватала яблоки и убегала, чтобы поесть.
Долго терпел это Гришка. И вот однажды, когда Малышка, как всегда набрав корм, медленно взбиралась наверх, Гришка бросился на неё. От неожиданности у Малышки всё выпало из рук. Она взвизгнула и хотела бежать, но было поздно. Гришка крепко держал её за хвост, бил, кусал и царапал. Напрасно мы с тётей Полей кричали на него, грозили щёткой, напрасно цеплялась руками, ногами за решётку и старалась вырваться Малышка - ничего не помогало. Гришка затащил её на самую верхушку клетки, всё отнял и даже вытащил тот кусок сахару, который она спрятала за щёку.

Так была наказана Малышка за свою жадность.

!!! Фото с планом пришлите в течение дня!!!



Тринадцатое мая
Дистанционное обучение

Письменное сочинение повествовательного характера в художественном стиле речи
Монолог. Устное сочинение
повествовательного характера
в художественном стиле речи

Рассмотрите материал, изложенный в упражнении 553 на странице 221. 
Продумайте, о каком событии вы хотели бы рассказать: «Однажды... (на уроке, в лесу, на речке)». Для этого воспользуйтесь памяткой:
Памятка «Как написать сочинение-повествование»
1. Отберите из своих впечатлений, воспоминаний, наблюдений самое главное - это будет основой сочинения.
2. Определите тему и основную мысль сочинения. Озаглавьте его.
3. Продумайте последовательность развития событий: 1) где и когда произошло событие; 2) кто был участником; 3) с чего всё началось (вступление); 4) как развивались события (основная часть); 4) чем всё закончилось (заключение).
4. Вспомните, что в этом событии было самым интересным - это будет кульминацией рассказа.
5. Продумайте, как вы закончите свой рассказ, чтобы была отражена его главная мысль.
6. Составьте и запишите план своего рассказа. 

Мне присылайте только план, а сам рассказ не надо. Это будет темой нашего следующего урока.

!!!Фото с записанным планом присылайте в течение дня!!!


Пятнадцатое мая
Дистанционное обучение
Диалог. Составление диалогов
Прочитайте уже известные вам основные правила поведения в диалоге. Дополните их, используя полученные ранее знания и собственный опыт общения.
Основные правила поведения в диалоге
1. Внимательно слушайте собеседника.
2. Выявляйте интерес к его словам.
3. Не перебивайте, давайте собеседнику высказаться.
4. Говорите внятно, не повышайте голос.
5. Употребляйте речевые формулы вежливости.

Выполните упражнение 577 (А), страница 227.

!!!Фото составленного диалога присылайте в течение дня!!!


Двадцатое мая

Дистанционное обучение
Контрольная тестовая работа
Текст. Словосочетание. Предложение.

1. Подлежащее отвечает на вопросы:
а) кто? что? б) что делать? что сделать?  в) какой? какая? какое?
2. Приведите пример словосочетания, обозначьте главное и зависимое слово.
3. Какой частью речи является главное слово в словосочетании: «проказы матушки-зимы»?
а) глагол; б) имя существительное; в) краткое прилагательное.
4. Обозначьте главные и зависимые слова в словосочетаниях: спелое яблоко, мой дом, идти в школу, учить уроки.
5. Укажите словосочетание, близкое по значению словосочетанию деревянный стол:
а) стол из дерева; б) дерево на столе; в) дерево и стол.
6. Приведите примеры двух пар близких по значению словосочетаний.
7. Какое предложение является отрицательным?
а) Красив и печален лес осенью. б) Лес – наше богатство. в) Лед на реке еще не растаял.
8. Приведите пример утвердительного предложения.
9. Укажите, какой вариант отражает правильную характеристику предложения по цели высказывания: Пусть сбудутся все ваши мечты!
а) повествовательное; б) вопросительное; в) побудительное
10. Дайте определение однородным членам предложения. (Однородные члены предложения – это …)
11. Укажите предложение, в котором допущена пунктуационная ошибка: а) Ты меня или не слышишь, или не понимаешь. б) Показалось миловидное, немного широкое, но свежее лицо с карими глазами. в) И видишь ты синий свод неба, да солнце.
12. Спишите предложения. Выделите главные и второстепенные члены предложения, дайте характеристику предложений. 1. Ноябрь соединяет глубокую осень с устойчивой зимой. 2. Моросят затяжные дожди со снегом. 3. На рябинах пиршество дроздов.
!!!Фото выполненной контрольной работы присылайте в течение дня!!!



Двадцать второе мая
Дистанционное обучение

Повторение изученного в течение года

Выпишите из облака  слова, заканчивающиеся на шипящий, вставив вместо точек, где это нужно, мягкий знак. Распределите все слова (а их 30) в две колонки: 1-ая - с мягким знаком в конце, вторая - без мягкого знака
!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Двадцать седьмое  мая
Дистанционное обучение


Повторение изученного в течение года

Напишите небольшое сочинение на тему"Как бы я хотел провести летние каникулы?"

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!



Немає коментарів:

Дописати коментар

  Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів мовно-літературної галузі в закладах загальної середньої освіти...