Шановні п’ятикласники!
На цій сторіночці я буду розміщувати завдання з української мови та літератури. Їх треба виконувати в робочому зошиті, записавши число й Дистанційне навчання, замість слів Класна робота, потім фотографувати та надсилати фото мені або на Вайбер (095-080-66-63), або ж на мою електронну адресу lyudmilabudko1@gmail.com
Сторінка буде оновлюватися щодня, тому заходьте, дивіться. Я також буду вказувати терміни виконання завдань. Цих термінів треба дотримуватися. Старі завдання я видаляти не буду, тому сторінку гортайте вниз, щоб знайти завдання, розміщене пізніше.
Сторінка буде оновлюватися щодня, тому заходьте, дивіться. Я також буду вказувати терміни виконання завдань. Цих термінів треба дотримуватися. Старі завдання я видаляти не буду, тому сторінку гортайте вниз, щоб знайти завдання, розміщене пізніше.
Українська мова
23 березня
Дистанційне навчання
Другорядні члени речення.
!!! Виконайте тести онлайн. Результат сфотографуйте та надішліть зручним для вас способом сьогодні, 23 березня, до кінця дня або ж завтра, 24 березня, зранку!!!
2. Гра "Так чи ні" на повторення вивченого матеріалу (виконуємо в робочих зошитах)
2. Гра "Так чи ні" на повторення вивченого матеріалу (виконуємо в робочих зошитах)
- • Словосполучення і речення вивчає такий розділ науки про мову, як Синтаксис.
- • Словосполучення складається із рівноправних слів.
- • До словосполучень не можуть належати підмет з присудком.
- • Змістовний зв’язок у словосполученні встановлюється питанням, яке ставиться від головного до залежного слова.
- • Речення є засобом вираження думки.
- • Граматична основа складається з підмета та означення.
- • Другорядні члени речення – це додаток, означення та обставина.
- • Членами речення не виступають прийменники, сполучники.
- • Обставина – це головний член речення, що вказує на предмет і відповідає на запитання хто? що?
- • Додаток – це самостійна частина мови, що вказує на ознаку дії і відповідає на запитання як? де? куди? звідки?
- • Означення – це другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета і відповідає на запитання який? яка? яке? які?
- • Другорядні члени речення поширюють головні. !!!Відповіді надсилаємо у вівторок, 24 березня, протягом дня!!!
24 березня
Дистанційне навчання
Другорядні члени речення. Тренувальні вправи
Списати текст. Підкреслити головні і другорядні
члени речення
Рушник на стіні. Це давній наш
звичай. З ним, як і з хлібом, приходили до породіллі, ушановували появу немовляти
в родині, з рушником виряджали в далеку путь батька чи сина, чоловіка чи
коханого, одружували дітей, зустрічали рідних і гостей, проводжали людину в
останню путь, ним прикривали хліб на столі.
4. Виписати із поданих речень усі другорядні члени, розділивши їх у три колонки: 1 - означення; 2 - додаток; 3 - обставина
1.
Світить місяць, світить ясний
А
зіроньки миготять…
2.
Їхав козак за Дунай,
Сказав : «Дівчино, прощай!»
3.
Ой дівчина по гриби ходила
В
зеленому гаї заблудила…
Відповіді надсилаємо у вівторок, 24 березня, протягом дня!!!
25 березня
Дистанційне навчання
Другорядні члени речення
Тренувальні вправи
Опрацьовуємо параграф 37, розглядаємо теоретичний матеріал , що розміщений на сторінках 187, 188, 189 (на блакитному фоні).
Виконуємо вправи 433 та 439.
25 березня
Дистанційне навчання
Другорядні члени речення
Тренувальні вправи
Опрацьовуємо параграф 37, розглядаємо теоретичний матеріал , що розміщений на сторінках 187, 188, 189 (на блакитному фоні).
Виконуємо вправи 433 та 439.
!!!Фото виконаних вправ надсилаємо сьогодні, 25 березня, та завтра, 26 березня, тобто до наступного уроку, який відбудеться згідно з розкладом 27 березня!!!
Тридцяте березня
Класна робота
Другорядні члени речення
Тренувальні вправи
23 березня
Двадцять сьоме березня
Дистанційне навчання
Другорядні члени речення
Тренувальні вправи
Повторно перегляньте відеоурок, перейшовши за посиланням. За потреби, натискуйте на паузу, щоб розібратися в почутому та побаченому, перекручуйте відео назад та переглядайте ще раз якийсь потрібний вам фрагмент
- Продовжуємо опрацьовувати параграф 37, розглядаємо теоретичний матеріал , що розміщений на сторінках 187, 188, 189 (на блакитному фоні).
- Виконати вправу 441;
- Виконати вправу 442 (переписати та підкреслити всі члени речення.
!!!Фото надіслати протягом дня!!!
!!!У вихідні відпочиваємо від навчання!!!
Тридцяте березня
Класна робота
Другорядні члени речення
Тренувальні вправи
Перегляньте відео за покликанням
1. ВИПИСАТИ З ХМАРИНКИ СЛІВ УСІ СЛОВА ТА РОЗПОДІЛИТИ ЇХ У ТРИ КОЛОНКИ: ДОДАТОК, ОЗНАЧЕННЯ ТА ОБСТАВИНА
2. Скласти 5 речень, у кожному з них підкреслити всі члени речення : і головні, і другорядні. Зверху над усіма словами надписати, якими частинами мови вони виражені
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Тридцять перше березня
Дистанційне навчання
Відомості із синтаксису та пунктуації
Тестові завдання
(1б)1.Укажіть словосполучення:
А) за деревом,
Б) буду писати,
В) дружний клас,
Г) дорослі й діти.
(1б)2.Укажіть серед наведених прикладів сполучення слів, що не є НЕ словосполученням:
А) сильний дощ,
Б) читати газету,
В) миття посуду,
Г) повіяв вітер.
(1б)3.Серед поданих речень знайдіть спонукальне:
А) Я так люблю своє місто!
Б) Будь готовий до будь-яких несподіванок.
В) Хто живе у цьому будинку?
Г) Діти, завтра підемо на ковзанку.
(1б)4.Укажіть речення, в якому граматична основа виражена тільки присудком:
А)Швидко сутеніло.
Б) Ліс ще дрімає у ранковій тиші.
В) Мати зачинила двері.
Г) Солов’я схвилював трепет яблуневих віт.
(1б)5.Визначте, яке слово в реченні «Земля не може жити без сонця» є додатком:
А)земля,
Б) не може,
В) жити,
Г) без сонця.
(1б)6. У якому реченні виділене слово є обставиною?
А) Милуюся берізкою біля будинку.
Б) Пишаємося своїм рідним краєм.
В) Учора ми малювали ялинку.
Г) Осінь золотить дерева у золоті барви.
(2б)7.Випишіть з поданого речення всі словосполучення, визначте головне й залежне слова, поставте питання.
У тихій воді було видно синє глибоке небо.
(2б)8. Складіть і запишіть приклади питального та спонукального речень, підкресліть в них граматичні основи.
(2б)9.У поданому реченні підкресліть всі члени речення:
Червоним великим колом сідало вниз сонце.
!!! Фото відповідей надішліть протягом дня!!!
Перше квітня
Дистанційне навчання
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але,і).
Кома між однорідними членами
- Перегляньте відеоурок, перейшовши за покликанням.
- Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 195 (параграф 38).
- Виконайте вправу 451 (перепишіть, підкресліть однорідні члени речення, в залежності від їхньої синтаксичної ролі, тобто однорідні підмети слід підкреслювати однією лінією, однорідні присудки - двома, однорідні означення - хвилястою лінією й таке інше).
- Виконайте вправу 456 (перепишіть, розставляючи розділові знаки, однорідні члени речення підкресліть так само, як і в попередній вправі, в залежності від їхньої синтаксичної ролі).
!!!Фото виконаних завдань надішліть протягом дня).
Третє квітня
Дистанційне навчання
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах
На попередньому уроці ви переглядали відеоурок, присвячений однорідним членам реченням. Учителька пояснила тему минулого уроку й тему сьогоднішнього уроку. Якщо ж щось не зрозуміло (бо вправи з реченнями, що містять узагальнювальні слова, я ще не задавала, тому без закріплення могло б щось забутися) пропоную вам це відео проглянути ще раз. Матеріал попереднього уроку можете пропустити, якщо вам там усе ясно, а ось про узагальнювальні слова при однорідних членах послухайте ще раз за тим самим покликанням.
Третє квітня
Дистанційне навчання
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах
На попередньому уроці ви переглядали відеоурок, присвячений однорідним членам реченням. Учителька пояснила тему минулого уроку й тему сьогоднішнього уроку. Якщо ж щось не зрозуміло (бо вправи з реченнями, що містять узагальнювальні слова, я ще не задавала, тому без закріплення могло б щось забутися) пропоную вам це відео проглянути ще раз. Матеріал попереднього уроку можете пропустити, якщо вам там усе ясно, а ось про узагальнювальні слова при однорідних членах послухайте ще раз за тим самим покликанням.
Вправа1. Перепишіть речення,поставте
розділові знаки, накресліть схеми до
них.
1. Мамина пісня, батькова хата, дідусева
казка, бабусина вишиванка — усе це наша пам’ять.
2. Покрилось туманом все: і ріка, і гори, і
сади.
3. Земля і вода, і повітря – все заснуло.
4. До віночка вплітають різні квіти: ромашки,
волошки, чорнобривці.
Вправа 2. Перепишіть, на
місці крапок уставляючи узагальнювальні слова.
Золотом
виблискують на осінніх вулицях …: каштани, тополі, ясени та клени. Я захоплююсь
творами таких …: Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки. Українська
вишивка хрестиком дуже часто зображує …: калину, виноград, троянди, васильки.
!!!Фото виконаних завдань надсилаємо протягом дня. У вихідні відпочиваємо!!!
Шосте квітня
Дистанційне навчання
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні
Опрацюйте цей матеріал ще додатково в підручнику на сторінках 202-203 (параграф 40).
- Виконайте вправу 472 (сторінка 204). Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Над звертаннями вкажіть, які вони: непоширені чи поширені.
!!!Фото виконаних завдань чекаю, як завжди , протягом дня!!!
Сьоме квітня
Дистанційне навчання
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні
Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=_tmee3xz01A
Опрацюйте цей матеріал за необхідності ще додатково в підручнику на сторінках 202-204(параграф 40).
Виконайте вправу 476 (перепишіть, розставивши розділові знаки; над звертаннями напишіть, які вони: поширені чи непоширені).
!!!Фото виконаного завдання чекаю, як завжди , протягом дня!!!
Восьме квітня
Дистанційне навчання
Однорідні члени речення. Звертання
Тренувальні вправи
Повторити матеріал підручника (параграфи 38-40).
Гра "Так чи ні"
1. Звертанням називається слово або сполучення слів, що називають того, до кого звертаються з мовленням.
2. Звертання найчастіше виражаються займенником у називному відмінку.
3.За будовою звертання бувають прості, складні та складені.
4. Звертання можуть стояти на початку речення, в середині речення та в кінці.
5. Якщо перед звертанням стоять вигуки о, ой і вони виконують роль підсилювальної частки, то після цих вигуків обов"язково ставиться кома.
6. Звертання найчастіше в реченні виступає підметом.
7. Однорідними можуть бути як головні члени речення, так і другорядні.
8. Після узагальнювального слова перед однорідними членами речення ставиться двокрапка.
9. У реченні Трави, квіти, земля: все було вкрито рясною росою розділові знаки поставлено правильно.
10. У реченні Рідний, краю, мій до тебе подумки я лину розділові знаки розставлені правильно.
11. У реченні І вдень і вночі працює втомлений люд пропущено кому перед і.
12. Однорідними називають такі члени речення, які відносяться до одного роду.
- Скласти та записати 2 речення з однорідними членами, підкреслити їх як члени речення та 2 речення зі звертаннями, визначити вид звертань за будовою.
Гра "Так чи ні"
1. Звертанням називається слово або сполучення слів, що називають того, до кого звертаються з мовленням.
2. Звертання найчастіше виражаються займенником у називному відмінку.
3.За будовою звертання бувають прості, складні та складені.
4. Звертання можуть стояти на початку речення, в середині речення та в кінці.
5. Якщо перед звертанням стоять вигуки о, ой і вони виконують роль підсилювальної частки, то після цих вигуків обов"язково ставиться кома.
6. Звертання найчастіше в реченні виступає підметом.
7. Однорідними можуть бути як головні члени речення, так і другорядні.
8. Після узагальнювального слова перед однорідними членами речення ставиться двокрапка.
9. У реченні Трави, квіти, земля: все було вкрито рясною росою розділові знаки поставлено правильно.
10. У реченні Рідний, краю, мій до тебе подумки я лину розділові знаки розставлені правильно.
11. У реченні І вдень і вночі працює втомлений люд пропущено кому перед і.
12. Однорідними називають такі члени речення, які відносяться до одного роду.
- Скласти та записати 2 речення з однорідними членами, підкреслити їх як члени речення та 2 речення зі звертаннями, визначити вид звертань за будовою.
!!!Фото виконаних завдань надсилайте протягом дня!!!
Десяте квітня
Дистанційне навчання
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами
та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами
Перегляньте презентацію за посиланням
За потреби опрацюйте теоретичний матеріал параграфа 41 (сторінки 206-207).
Виконайте домашнє завдання з передостаннього слайда презентації.
!!!Фото виконаного завдання надсилайте протягом дня!!!
Тринадцяте квітня
та
Чотирнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Розвиток мовлення
Складання листа до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. Оформлення конверта або адреси на поштовій листівці
Перегляньте презентацію за посиланням та виконайте завдання, розміщене в останньому слайді. (Скласти листа до рідної людини, використавши звертання та вставні слова. Записати його в зошит. Підписати конверт, можна саморобний). Лист складаємо за поданим нижче зразком.
!!!Фото складеного листа та підписаного конверта чекаю у вівторок, 14 квітня!!!
П’ятнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Синтаксичний розбір простого речення
Сімнадцяте квітня
Дистанційне навчання
П’ятнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Синтаксичний розбір простого речення
Розгляньте послідовність синтаксичного розбору простого речення та зразки усного й письмового розбору на сторінці 209 вашого підручника.
- Виконайте вправу 486. Запишіть перші 4 речення та виконайте письмовий синтаксичний розбір цих речень за поданим зразком. Це означає, що треба записати перше речення, потім підкреслити в ньому всі члени (і головні, і другорядні), а в дужках записати характеристику речення (яке воно за метою висловлювання, за емоційним забарвленням і так далі за зразком). І так кожне з чотирьох речень.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Сімнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком
Опрацювати матеріал підручника на сторінці 215 (параграф 42).
Перегляньте презентацію, прейшовши за посиланням
Виконати завдання із слайда №9. Записати речення, підкреслити в них граматичні основи.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Двадцять перше квітня
Дистанційне навчання
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком
Опрацювати матеріал підручника на сторінках 215, 216 (параграф 42).
Виконайте вправу 499 (перепишіть, у кожному з речень підкресліть граматичні основи, після кожного речення в дужках запишіть, просте воно чи складне).
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Двадцять друге квітня
Дистанційне навчання
Кома між частинами складного речення, з’єднаного безсполучниковим і сполучниковим зв’язком
Опрацювати матеріал підручника на сторінках 215, 216 (параграф 42).
Виконайте вправу 503 (перепишіть, розставте пропущені розділові знаки, в кожному з речень підкресліть граматичні основи).
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Перегляньте презнтацію, перейшовши за посиланням
Виконайте домашнє завдання, розміщене в передостанньому слайді.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
!!!Звертайте увагу на дати. Наперед виконувати не треба!!!
Четверте травня
Дистанційне навчання
Діалог. Тире при діалозі
П’яте травня
Дистанційне навчання
Уважно опрацюйте теоретичний матеріал, розміщений нижче.
Роздум зазвичай складається з трьох частин:
!!!Висловлювань складати не потрібно ні в першій вправі, ні в другій!!!
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Виконайте завдання №2 з другої картки.
Українська література
Двадцять четверте квітня
Дистанційне навчання
Контрольна
робота №7
Речення з однорідними членами. Звертання.
Вставні слова»
Завдання
з вибором однієї правильної відповіді
1. Укажіть
рядок, у якому подано правильне твердження:
а)
однорідні члени речення - це ті, які
відносяться до одного члена речення;
б)
звертання – це слово чи сполучення слів,
що називає того, до кого
звернена мова ;
в)
вставне слово є членом речення;
г)
кома не ставиться між однорідними
членами, якщо вони з’єднані
повторюваними сполучниками.
2. Укажіть
рядок, у якому правильно поставлено розділові знаки в
реченні з
однорідними членами:
а)
Щасливо, радісно весільно квітує нива молода.
б)
Сила, та розум – краса людини.
в)
Тягнуться до сонця і квіти, і трави, і віти кучеряві.
г) У нашому саду ростуть такі дерева – яблуні,
груші, сливи.
3. Укажіть рядок, у якому
правильно виділено звертання:
а) Жив, живеш і будеш жити мій
народе.
б) Не розлюблю тебе ніяк, моя вишнева Україно.
в) О краю мій тужу я за тобою!
г) Люблю я сонечко,
тебе.
4. Укажіть рядок, у якому
подано речення із вставним словом, що
означає невпевненість:
а) У калині, кажуть, материна любов
і мудрість.
б) Скажіть, будь ласка, де живе мрія.
в) Видно, борсук знав, коли достигають плоди,
і зараз не навідувався сюди.
г)
Без сумніву, і ми не в тім’я биті.
5. У якому варіанті
НЕ виділене вставне слово:
а) Чужа душа – то, кажуть, темний ліс.
б) Мова - це, без сумніву, фундамент культури.
в) Може то птахи приносять на своїх
крилах весну?
г) Нам літня ніч короткою здається.
6. Однорідними
присудками ускладнене речення:
а)
Скрізь червоно: на небі, і на узгір’ях, і на горі.
б)
Любив дід гарну бесіду і добре слово.
в)
Тече вода в синє море, та не витікає.
г)
Раділи верби і тополі…
7.
Знайти речення з однорідними членами:
а) Ліс якусь хвилину стояв нерухомо.
б) Лагідно світить сонце, голубіє небо, стоять
у барвистих шатах дерева.
в) Полохливий
заєць пригина вуха, витріща очі і порина у море лісових звуків.
8. Укажіть
речення, у яких є поширене звертання
(розділові знаки
пропущено):
(1б)
а)
До тебе люба річечко ще вернеться весна.
б)
Скажіть шановний де мешкає Софія.
в) Як тебе не любити Києве мій.
г) Друже
радий зустрічі з тобою.
9. Укажіть
речення, у яких правильно поставлені розділові знаки: (1б)
а)
Раділи і садок і поле, і долина.
б)
Будинки, сади, сніги - усе мліє в теплі
сонця.
в)
Світить та не гріє сонце золоте.
г) У
лісі не було нічого: ні ягід, ні грибів, ні черешень.
Завдання
на встановлення відповідності
10. Установіть
відповідність між реченням та наявною в ньому синтаксичною конструкцією (розділові
знаки пропущено): ( 2б)
1. однорідні
підмети
|
а)
Кажуть мудрість приходить з роками.
|
2. звертання
|
б)
Костик і Марійка думали про поїздку на
конкурс.
|
3. вставне
слово
|
в)
Мамо іде вже зима.
|
4. однорідні
додатки
|
г)
Даруйте людям радість і тепло.
|
11. Поставте
розділові знаки в реченні. Переробіть речення так, щоб
узагальнювальне слово стояло після
однорідних членів. (2б)
Усе навколо сповнене весняної сили
дерева птахи люди.
12. Виконайте синтаксичний розбір речення, тобто підкресліть усі члени речення як головні, так і другорядні. (2б)
Білий пухнастий сніг, мабуть, скоро
розтане.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Двадцять сьоме квітня
Дистанційне навчання
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
Перегляньте презнтацію, перейшовши за посиланням
Виконайте домашнє завдання, розміщене в передостанньому слайді.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
!!!Звертайте увагу на дати. Наперед виконувати не треба!!!
Двадцять восьме квітня
Дистанційне навчання
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
Опрацюйте матеріал вашого підручника на сторінках 219, 220 (параграф 43).
- Виконайте вправу 509. Перепишіть, розставляючи розділові знаки та вставляючи, де це потрібно, лапки.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Двадцять дев’яте квітня
Дистанційне навчання
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
Опрацюйте матеріал вашого підручника на сторінках 219, 220 (параграф 43).
- Виконайте вправу 512. Перепишіть, розставляючи розділові знаки та вставляючи, де це потрібно, лапки.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Дистанційне навчання
Діалог. Тире при діалозі
- Перегляньте презентацію за посиланням.
- Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 222 (параграф 44).
- Виконайте завдання, розміщене в останньому слайді.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Дистанційне навчання
Діалог. Тире при діалозі
- Перегляньте повторно презентацію за посиланням.
- Опрацюйте матеріал підручника на сторінці 222 (параграф 44).
Виконайте вправу 516.
Виконайте вправу 516.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Шосте травня
Дистанційне навчання
Контрольний твір - роздум за простим планом у художньому стилі
Шосте травня
Дистанційне навчання
Контрольний твір - роздум за простим планом у художньому стилі
Чому необхідно знати історію свого народу?
Роздум зазвичай складається з трьох частин:
Теза (вступ) Я думаю, що...; мені здається, що...; я вважаю, що...
Аргументи Чому?
Тому що...; по-перше,...; по-друге,...
Докази Хочеться
згадати твір...; наведу приклад з власного життя
Висновок Отже,...; підсумовуючи, можна зазначити...
Опрацюйте висловлювання, що допоможуть у написанні твору, оберіть найбільш вдалі.
ü "Рослина без коріння всихає, людина
без минулого не живе", бо минуле, як стебло, на якому ростуть гілочки
сучасності…
ü …є події, які має
знати і пам’ятати кожна людина,щоб у майбутньому не допустити повторення
:"ознайомлений – тому озброєний".
ü Причин вивчати
історію багато. Це може бути не тільки корисно, але й дуже цікаво. Кожна людина
сама знаходить для себе свою власну причину, або не знаходить, так і
залишаючись невігласом з обмеженим кругозором.
ü В історії часто
трапляються гідні приклади для наслідування. Життя історичних особистостей
вивчене і розписане вздовж і впоперек. Ми можемо запозичити їхні знання та
вміння і застосовувати у власних життєвих ситуаціях.
ü «Нове – це добре
забуте старе». Якщо ми подивимося, що відбувається навколо нас: з довкіллям, в
країні і світі взагалі, то виявимо повторюваність подій. Отже, історія творить
неможливе – вона вчить нас передбачати майбутнє!
ü З уроків історії ми
ще дізнаємося про велику кількість
справжніх героїв нашої країни, людей, які не пошкодували свого життя, захистили свою Батьківщину, життя людей. Тільки завдяки їх хоробрості,
мужності живемо зараз і ми. Тому нащадки
повинні пам’ятати своїх справжніх героїв.
Орієнтовний план
1. Необхідність вивчати історію свого народу.
2.
Знання історії – попередження помилок в майбутньому.
3.
Історичні герої – справжній приклад для
наслідування.
4.
Приклади з літератури, з життя.
5.
Знання історії
свого народу – важливий фактор існування нації.
Запишіть цей план, або ж складіть власний. Напишіть твір за записаним планом на тему
" Чому необхідно знати історію свого народу?"
!!!Фото САМОСТІЙНО написаного контрольного твору надіслати ПРОТЯГОМ ДНЯ!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Восьме травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року. Синтаксис і пунктуація
Повторіть матеріал параграфів 34-41.
Перепишіть текст, розставте розділові знаки в ньому.
Козацьке
житло
Жили козаки як згадують очевидці в землянках по п’ятнадцять чоловік.
Викопає козак яму обліпить поставить у піч хліб пекти та й живе. Димарів тоді мабуть не було.
У деяких землянках по
стінах висіла всяка зброя і шаблі і пістолі і нагайки. А на
покуті стояли образи під золотом.
У всіх реченнях підкресліть усі члени речення: і головні (підмет та присудок), і другорядні (означення, додаток, обставина).
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Дванадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року. Синтаксис і пунктуація
Повторіть матеріал параграфів 34-41.
Виконайте вправу 530. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Підкресліть усі члени, як головні, так і другорядні, в усіх реченнях.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Тринадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Дванадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року. Синтаксис і пунктуація
Повторіть матеріал параграфів 34-41.
Виконайте вправу 530. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Підкресліть усі члени, як головні, так і другорядні, в усіх реченнях.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Тринадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Повторити параграфи 15-18; виконати вправу 524. Подані слова передайте звукописом, тобто у квадратних дужках запишіть, як ці слова вимовляються, звучать. Після квадратних дужок укажіть, скільки букв і скільки звуків у слові.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
П’ятнадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Повторити параграф 31; виконати вправу 527 на сторінці 226.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Вісімнадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року.
П’ятнадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Повторити параграф 31; виконати вправу 527 на сторінці 226.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Вісімнадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року.
Лексикологія
Повторити параграфи 4-10.
- Виконати вправу 520. До поданих слів дібрати синоніми.
- Виконати вправу 522. До поданих слів доберіть спільнокореневі слова
- Виконати вправу 520. До поданих слів дібрати синоніми.
- Виконати вправу 522. До поданих слів доберіть спільнокореневі слова
Дев’ятнадцяте травня
Дистанційне навчання
Повторення й узагальнення вивченого протягом року
Будова слова й орфографія
- Повторити матеріал параграфів 11-14;
- виконати вправу 157;
- виконати вправу 158.
!!!Фото виконаних завдань надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Двадцяте травня
Дистанційне навчання
Контрольна тестова робота
Пряма мова. Діалог. Повторення й узагальнення вивченого протягом року
1. Пряма мова – це:
а) приблизно передані
висловлювання кількох осіб;
б) висловлювання особи, зі
змінами передане від імені того, хто з нею спілкувався;
в) точно відтворене висловлювання
певної особи, передане від її імені без змін
2. Пряма мова береться в:
а) лапки; б) дужки;
в) тире з обох боків.
3. Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):
а) Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить.(С.Пушик)
б) Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить?
(Н.Забіла)
в) Зайшли в гущавину коли це з – за кущів ведмідь одразу заревів.
(Б.Грінченко)
4. Позначте речення з прямою мовою перед словами автора (розділові знаки
знято):
а) Гука гроза Ходім! Прополощу! (В.Бровченко)
б) Мати
каже Не плач Бери собі мій калач. (Д.Павличко)
в) Що це діється на світі? розкривають очі квіти. (В.Довжик)
5. Діалог – це:
а) різновид прямої мови, що
передає розмову двох або кількох осіб;
б) зв’язне висловлювання однієї
особи;
в) слова, що вказують, кому
належить пряма мова.
6. Репліка – це:
а) слово, що називає особу, яка
бере участь у розмові;
б) слова одного з учасників
діалогу;
в) прикінцеві слова кожного з
учасників діалогу.
7. Висловлювання
- Сьогодні на уроці було цікаво.
- А я навіть не помітив, коли урок
закінчився. є:
а) реченням з прямою мовою; б)
діалогом із трьох реплік; в) діалогом із
двох реплік.
8. У реченні Казав пан: «Кожух дам!» (Нар.творч.) слова кожух дам є
а) вставними словами;
б) словами автора;
в) прямою мовою.
9. Висловлювання
- Поїхали з нами, бабусю!
- Ніколи, синку, їхать, треба йти! – відказала бабуся.
- Поїхали з нами, бабусю!
- Ніколи, синку, їхать, треба йти! – відказала бабуся.
а) є реченням з прямою мовою;
б) є діалогом із двох реплік;
в) є діалогом із трьох реплік.
10. Скласти схеми речень з прямою
мовою.
Світить нам у віки пророцтво Тараса : «Не
вмирає душа наша, не вмирає воля».______________
«Ти бачив мальовничі й чарівні
Карпати?» - запитала Леся.______________
11. Поставити
розділові знаки у поданому діалозі:
Мамо татку До нас колядники йдуть закричали діти
Дядьку пустіть козу в хату
Холоду напустите Та й хата маленька
Та й наша коза маленька – в щілинку влізе
То заходьте
12. Перепишіть,
розставляючи пропущені розділові знаки.
Їхав козак за Дунай сказав Дівчино прощай
Спасибі бабусю мовила тихенько і
поклонилася.
13. Скласти власні 2
речення-приклади з прямою мовою за такими схемами:
СА: «ПМ!»
«ПМ!» - СА.
«ПМ», - СА.
14. Зробити синтаксичний
розбір речення. (Це означає, що підкреслити всі члени речення, зверху над словами написати, яка частина мови, а в дужках вказати, яке воно: просте чи складне, двоскладне чи односкладне, поширене чи непоширене, ускладнене чи ні.)
Найбільше в світі я
люблю й ціную свою родину!
!!!Фото виконаних тестових завдань надіслати протягом дня!!! ОБОВ’ЯЗКОВО!!!
Двадцять друге травня
Дистанційне навчання
Повторення та узагальнення протягом року
Уживання апострофа
Виписати із хмаринки слова, вставляючи на місці пропуску, де це потрібно, апостроф, та розподілити їх у дві колонки в залежності від написання
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Двадцять п’яте травня
Дистанційне навчання
Повторення та узагальнення протягом року
Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія
Найпоширеніші чергування голосних у коренях слів
Виписати із хмаринки пари слів, що містять чергування голосних у коренях
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Двадцять шосте травня
Дистанційне навчання
Повторення та узагальнення протягом року
Змінювані й незмінювані слова
Змінювані й незмінювані слова
Попрацюйте з карткою. Повторіть вивчений матеріал. Зверніть увагу! В першій картці є помилка. Слово закінчення пишеться з двома літерами н, а не з однією.
Виконайте завдання №2 з другої картки.
!!!Фото виконаного завдання надіслати протягом дня!!!
Двадцять сьоме травня
Дистанційне навчання
Повторення та узагальнення протягом року
Дистанційне навчання
Степан Васильченко. Розповідь про дитинство Т.Г.Шевченка у творі "В бур’янах"
1. Прочитайте твір Степана Васильченка "В бур’янах". У ньому розповідається про дитинство Т.Г. Шевченка.
2. Перегляньте презентацію на тему "Степан Васильченко. "В бур’янах", перейшовши за посиланням.
3. Створити хмаринку слів, у якій записати риси характеру малого Тараса (за твором
С. Васильченка "В бур’янах") або в інтернеті, як ми робили, або прямо в робочому зошиті кольоровими ручками.
Нагадую: хмаринки слів ми створювали на сайті https://wordart.com/
С. Васильченка "В бур’янах") або в інтернеті, як ми робили, або прямо в робочому зошиті кольоровими ручками.
Нагадую: хмаринки слів ми створювали на сайті https://wordart.com/
!!!Фото створеної хмаринки надіслати не пізніше середи, 25 березня!!!
4. Створити сенкан до образу Тараса.
Нагадую схему створення сенкану:
1-ий рядок - Слово (в даному випадку це слово - Тарас)
2-ий рядок - два прикметники, що характеризують Тараса.
3-ій рядок - 3 дієслова
4-иц - фраза із чотирьох слів, що характеризує діяльність Тараса.
5-ий рядок - слово-синонім до першого рядка, своєрідний висновок.
!!!Сенкан також надіслати не пізніше 25 березня, тобто до наступного уроку, який відбудеться в четвер, 26 березня, згідно з розкладом !!!
Шановні учні! Нагадую, що вам треба було вчити напам"ять дві поезії Т.Г.Шевченка ("За сонцем хмаронька пливе" та "Садок вишневий коло хати") Перевіряти будемо після виходу з карантину
Двадцять шосте березня
Дистанційне навчання
Павло Тичина. "Не бував ти у наших краях!" "Гаї шумлять..." Коротко про поета та край, де він народився
1. Уважно опрацюйте презентацію. Запишіть до робочих зошитів інформацію, розміщену на слайдах 11, 15.
2. Прослухайте поезію Павла Тичини "Не бував ти у наших краях!" за посиланням
3. Прослухайте аудіозапис поезії "Гаї шумлять" за посиланням
Домашнє завдання: вивчити одну з поезій Павла Тичини
!!!Фото записів надіслати до понеділка, 30 березня, тобто до наступного уроку!!!
Тридцяте березня
Дистанційне навчання
Павло Тичина. "Блакить мою душу обвіяла..."
1. Прослухайте поезію, перейшовши за покликанням
2. Виразно прочитайте твір.
Блакить мою душу обвіяла,
Душа моя сонця намріяла,
Душа причастилася кротості трав.
"Добридень!" - я світу сказав!
Струмком серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, маюють, квітують поля.
Добридень тобі, Україно моя!
Душа моя сонця намріяла,
Душа причастилася кротості трав.
"Добридень!" - я світу сказав!
Струмком серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, маюють, квітують поля.
Добридень тобі, Україно моя!
3. Використовуючи хмаринку слів, складіть паспорт поезії П.Г. Тичини "Блакить мою душу обвіяла..." за поданим шаблоном.
Рід літератури___________________
Жанр___________________________
Тема____________________________
Ідея_____________________________
Художні засоби:
Метафори________________________
Порівняння_______________________
!!!Фото виконаного завдання надішліть протягом дня!!!
Друге квітня
Дистанційне навчання
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва
Розгляньте ІНФОГРАФІКУ, що допоможе вам ознайомитися з автором оповідання "Лось" та й із самим твором.
Оповідання — це невеликий за розміром художній твір з чітким сюжетом, незначною кількістю описів та персонажів, у якому відтворено події обмеженого проміжку часу.
Ознаки оповідання:
1. Обмежений проміжок часу.2. Невелика кількість персонажів, про яких ведеться розповідь.
3. Невелика кількість подій.
4. Невелике за обсягом.
5. Прозова мова.
!!!Прочитати оповідання "Лось"!!!
!!!Фото записів чекаю протягом дня!!!
Шосте квітня
Дистанційне навчання
Дистанційне навчання
Євген Гуцало. "Лось". Співчуття, милосердя - шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків
ПЕРЕД ВАМИ ПЕЧВОРК, що побудований за принципом: в одному квадраті є зображення, а другий - порожній. Ваше завдання - заповнити порожні квадрати, виконавши поставлені завдання. Якщо є можливість роздрукувати, то зробіть це, потім сфотографуйте й надішліть. Якщо така можливість відсутня, то виконуєте завдання в зошитах.
!!!Фото надсилаєте протягом дня!!!
Дев"яте квітня
Дистанційне навчання
Євген Гуцало та його оповідання "Лось"
Літературний диктант
12. Діти подалися в ..., щоб розповісти про те, що
Двадцять перше травня
Дистанційне навчання
Контрольна тестова робота
Творчість Максима Рильського,
Григора Тютюнника, Миколи
Вінграновського
Двадцять п’яте травня
Дистанційне навчання
Повторення
та узагальнння вивченого протягом року
Дев"яте квітня
Дистанційне навчання
Євген Гуцало та його оповідання "Лось"
Літературний диктант
•1. За жанром твір “Лось” – це....
•2. Роги лося нагадували....
•3. У заповідник лось потрапив із...
•4. Лось ішов до ополонки, щоб....
•5. Коли він ступив на лід, то....
•6. Тварина пригадала, що вже відчувала подих
смерті,
коли її переслідувала...
•7. Приїхавши по хмиз, залишивши смирну конячину на
узліссі, до річки підійшли...
•8. Менший брат, помітивши щось у річці, сказав, що
то купається ....
•9. Лосю допомогли вибратись із пастки хлопчики,
яких називали...
•10. У тварину вистрілив дядько....
•11. Дядько пропонував дітям ...., щоб вони нікому
не
розповідали про те, що він зробив.
сталося з лосем.
Повні відповіді писати не потрібно. Пишемо тільки
номер завдання і коротку відповідь. Якщо можна
одним словом, то одним словом.
!!!Фото виконаного завдання надішліть
протягом дня!!!
Тринадцяте квітня
Дистанційне навчання
Творчість Т.Г. Шевченка, П.Г. Тичини та
Євгена Гуцала
Тест
1. Малий Шевченко мріяв стати
А учителем
Б малярем
В козаком
Г
гончарем
2. Поетичні вирази у вірші Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе...» червоні поли,
туман сивий - це
А анафора
Б порівняння
В епітети
Г метафори
3. Перша збірка П.Тичини має назву
А «Сонячні кларнети»
А «Сонячні кларнети»
Б «Замість
сонетів і октав»
В «Плуг»
Г «В космічному оркестрі»
4. Твір, у якому відображено думки, настрої та почуття людини, душевний стан автора,
його ставлення до оточення, називається
А байкою
Б оповіданням
В ліричним твором
Г повістю
5. Баский вітер, тополя на роздоллі, сині квіти, вишнева гілка - образи
вірша
А Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе...»
Б П.Тичини «Гаї шумлять...»
В П.Тичини «Блакить мою душу обвіяла...»
Г Є.Гуцала «Чарівники»
6. Перша збірка Т.Шевченка «Кобзар» вийшла в
А 1840 р.
Б 1841 р.
В 1843 р.
Г 1847 р.
7.Мотив вірша «Садок
вишневий коло хати...» -
А почуття патріотизму
Б любов до рідної
дитини
В краса природи та довколишнього світу
Г любов до рідної землі
8. Персоніфікацію вжито в рядку
А Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть...
Б І сонце спатоньки зове у синє море...
В Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх...
Г І ждеш його, того світу, мов матері діти.
9. Порівняння вжито в
рядку
А За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає...
Б Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.
В Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть...
Г А туман, неначе ворог, закриває море...
10. Прочитайте уривок з вірша.
Коли зірка йде по воду —
весело сміється...
У ньому використано
А епітет Б порівняння
В гіперболу Г персоніфікацію
11. Лось прислухався до землі, очікуючи
А зиму
Б весну
В літо
Г осінь
12 . У реченні На тому боці,
ген під обрієм, примостилося село використано
А епітет
Б порівняння
В гіперболу
Г метафору
13. Словами очі все густіше
набрякали кров’янистим смут ком,
аж горіли червоним розпачем охарактеризовано
А дядька Шпичака
Б лося
В старшого брата
Г молодшого брата
14. «Кругленький, як підпалок, з
підпалкуватим, добре випеченим
обличчям, у розтоптаних, з довгими халявами чоботях, у яких
він тонув мало не по пояс»,- це портерт
А Батька Тараса Шевченка
Б Діда Тараса Шевченка
В Дядька Шпичака (з оповідання "Лось")
Г Пана Енгельгардта
15. Який художній засіб
підкреслено в уривку
ранок — щирий трудівник,
що і сам трудитись звик,
що до праці всіх розбудить?
А Епітет
Б Анафора
В порівняння
Г Персоніфікація.
16. Гіпербола-це
А олюднення
Б уособлення
В художнє означення
Г перебільшення
17. У якому поетичному творі Т.Шевченко
описує селянську родину?
а) «Садок вишневий коло хати…»;
б) «За сонцем хмаронька пливе…»;
в) «Мені тринадцятий минало».
а) «Садок вишневий коло хати…»;
б) «За сонцем хмаронька пливе…»;
в) «Мені тринадцятий минало».
Г) «…Світає. Край неба палає…»
18. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»
а) вони огортають ніжною пеленою;
б) вони веселять, як на свято;
в) вони купають, мов ластівку,
18. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»
а) вони огортають ніжною пеленою;
б) вони веселять, як на свято;
в) вони купають, мов ластівку,
г) квітують, маюють поля
19. Укажіть, звідки потрапив лось до заповідника (за оповіданням Є.Гуцала «Лось»).
а) із Канади;
19. Укажіть, звідки потрапив лось до заповідника (за оповіданням Є.Гуцала «Лось»).
а) із Канади;
б) із тайги;
в) із зоопарку.
в) із зоопарку.
Г) із України
20. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.
а) прив’язавши за роги до своєї конячини;
б) підклавши йому під черево товсті палиці;
в) прорубавши від берега до ополонки доріжку.
20. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі.
а) прив’язавши за роги до своєї конячини;
б) підклавши йому під черево товсті палиці;
в) прорубавши від берега до ополонки доріжку.
г)попросили допомоги у дядька
21. Зображення предметів чи явищ природи як живих істот
–це
А Епітет
Б Анафора
В Гіпербола
Г Персоніфікація.
22. Установіть відповідність.
Назва вірша
1 «Не бував ти у наших краях!»
2 «Блакить мою душу обвіяла...»
3 «Гаї шумлять»
Уривки з вірша
А Струмок серед гаю я к стрічечка,
Н а квіт ці метелик мов свічечка...
Б Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко не затих.
В Там же небо — блакитні
простори...
Там степи, там могили, як гори.
Г Милуюся-дивуюся,
!!!Фото виконаних завдань надішліть протягом дня!!!
Шістнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Максим Рильський. Основні відомості про поета. "Дощ". Краса рідної природи в поезії
Перегляньте дуже уважно презентацію, перейшовши за посиланням
Виконайте завдання з останнього слайда.
!!!Фото надішліть протягом дня!!!
Двадцять третє квітня
Дистанційне навчання
М.Т.Рильський . "Осінь-маляр із палітрою пишною..."
Уважно прочитайте поезію
Двадцять третє квітня
Дистанційне навчання
М.Т.Рильський . "Осінь-маляр із палітрою пишною..."
Уважно прочитайте поезію
ОСІНЬ-МАЛЯР ІЗ ПАЛІТРОЮ ПИШНОЮ...
Осінь-маляр із палітрою пишною
тихо в небі кружляє,
осипає красою розкішною.
Там розсипа вона роси сріблисті,
Там тумани розливає,
Ліс одягає у шати барвисті.
Ліс обливає кольорами дивними,
Ніжно сміється до вітру,
Грає цілунками з ним переливними.
Фарби рожеві, злотисті, червоні,
Срібно-блакитне повітря...
Ніжні осінні пісні тиходзвонні!
Заповніть паспорт поезії
Тема поезії:
Ідея:
Рід літератури:
Жанр:
Художні засоби
Епітети:
Метафори:
Персоніфікація (уособлення):
!!!Фото заповненого паспорта надішліть протягом дня!!!
Вивчіть одну з поезій М.Рильського напам’ять
Двадцять сьоме квітня
Дистанційне навчання
Григір Тютюнник. "Дивак". Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів - природи й людини, зображених в оповіданні
Двадцять сьоме квітня
Дистанційне навчання
Григір Тютюнник. "Дивак". Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів - природи й людини, зображених в оповіданні
- Перегляньте презентацію, перейшовши за посиланням
- Прочитайте оповідання Г.Тютюнника "Дивак".
- Намалюйте ілюстрацію до твору Г. Тютюнника "Дивак".
!!!Фотоілюстрації надішліть протягом дня!!!
Тридцяте квітня
Дистанційне навчання
Григір Тютюнник. Оповідання "Дивак". Допитливий , чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнавати загадковий світ природи. Гідна поведінка Олеся
Перегляньте презентацію за посиланнам
Письмово виконайте задання, розміщені на слайдах № 5 (Літературний диктант) та № 20 (заповнити табличку).
- Із слайда №9 виписати тему та ідею повісті "Сіроманець".
- Прочитати повість Миколи Вінграновського "Сіроманець"
!!!Фото записів надіслати протягом дня!!!
Тридцяте квітня
Дистанційне навчання
Григір Тютюнник. Оповідання "Дивак". Допитливий , чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнавати загадковий світ природи. Гідна поведінка Олеся
Перегляньте презентацію за посиланнам
Письмово виконайте задання, розміщені на слайдах № 5 (Літературний диктант) та № 20 (заповнити табличку).
!!!Фото виконаних завдань надішліть протягом дня!!!
Четверте травня
Дистанційне навчання
Григір Тютюнник. "Дивак".
Четверте травня
Дистанційне навчання
Григір Тютюнник. "Дивак".
Допитливий , чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнавати загадковий світ природи. Гідна поведінка Олеся
- Заповніть сторінку Олеся, в мережі Фейсбук або ж дайте відповіді на всі запитання, розміщені на поданій сторінці.
!!!Фото виконаного завдання надішліть протягом дня!!!
Сьоме травня
Дистанційне навчання
Сьоме травня
Дистанційне навчання
Микола Вінграновський. "Сіроманець" - захоплива й драматична розповідь про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи
Перегляньте презентацію за посиланням
- Із слайда №9 виписати тему та ідею повісті "Сіроманець".
- Прочитати повість Миколи Вінграновського "Сіроманець"
!!!Фото записів надіслати протягом дня!!!
Чотирнадцяте травня
Дистанційне навчання
Микола Вінграновський. "Сіроманець" -
захоплива й драматична розповідь про
хлопчика й вовка як приклад гармонії
людини й природи
захоплива й драматична розповідь про
хлопчика й вовка як приклад гармонії
людини й природи
Перегляньте презентацію за посиланням
Цього разу попрацюйте зі слайдами № 11, 12
та 13.
Заповніть слайд №14. Складіть
асоціативний кущ до образу Сашка.
!!!Фото записів надіслати протягом дня!!!
Вісімнадцяте травня
Дистанційне навчання
Микола Вінграновський. "Сіроманець".
Гуманізм повісті. Доброта, вигадливість,
рішучість Сашка, його здатність на
самостійні вчинки
Попрацюйте з картками
!!!Переписувати в зошити все
не потрібно!!!
Ідеальним варіантом було б, якби за
допомогою спеціальної програми, що дозволяє
писати
прямо на зображенні, надрукували
б навпроти
риси характеру героя цитату з твору або
приклад своїми словами, або ж навпроти
наведеного справа прикладу з твору прямо на
зображенні надрукували рису характеру
героя,
яка проявляється в наведеному уривку.
Якщо ж із якихось причин відсутня можливість
надрукувати прямо на зображенні, то запишіть у
зошити тільки те, що вставляєте на місці пробілів.
!!!Фото виконаного завдання надішліть
протягом дня!!!
Двадцять перше травня
Дистанційне навчання
Контрольна тестова робота
Творчість Максима Рильського,
Григора Тютюнника, Миколи
Вінграновського
1.Укажіть, який
художній засіб вживає М. Рильський у
рядках поезії «Осінь-маляр із палітрою пишною…».
Осінь-маляр із палітрою пишною…Ніжно сміється до вітру.
А епітет; Б порівняння; В персоніфікація;Г метафора.
2. Чому Григір Тютюнник дав своєму оповіданню таку назву (як це
пов'язано з головним героєм)?
А дивував усіх своїми надзвичайними здібностями
Б мріяв стати космонавтом, загартовував себе для цього
В поводився не так, як усі його однолітки
Г був дуже розбишакуватим, усі його боялися
3. М.Рильський у рядках із вірша «Осінь-маляр...» використовує такий
художній засіб, підкресліть його.
Осінь-маляр із палітрою пишною
4. Чого навчала Надія Петрівна своїх учнів (твір «Сіроманець»)?
А. Оберігати треба і воду, і землю,
і звірів. Б. Гарно поводитися у школі.
В. Не ображати
молодших.
Г. Любити і поважати батьків.
5. Установіть відповідність між героями і вчинками, які вони здійснили. (2
б.)
1
Сашко
А рятує в снігу Сіроманця
2 Олесь
Б замість горщечка намалював дятла
3 Федько
Тойкало
В намагається вилікувати вовка
4 Петро
Лях
Г тримає на спині в снігах Андрійка
Д пригостив Олеся пирогом
6. Установіть, про якого персонажа йдеться. Чиє ім’я має бути на місці
крапочок?
«…навшпиньках зайшов у свою кімнату, хутко ліг, заплющив очі: в синьому
океані біля…хати повз грушу пропливали білі айсберги»
7. Сашко, герой твору М. Вінграновського, повіз свого друга
вовка
А у столичну клініку, до найкращих лікарів
Б в одеський зоопарк, до ветеринарів
В в Одесу, відпочивати на морі
Г в одеську клініку для лікування очей
8 .Вкажіть риси характеру хлопчика Олеся з оповідання Гр.Тютюнника
«Дивак».
9. Запишіть головних і другорядних героїв повісті М. Вінграновського «Сіроманець».
!!!Фото виконаної контрольної роботи
надішліть протягом дня!!!
надішліть протягом дня!!!
Двадцять п’яте травня
Дистанційне навчання
Повторення
та узагальнння вивченого протягом року
Немає коментарів:
Дописати коментар