Завдання для учнів 9 класу

Завдання для учнів 9 класу в умовах дистанційного навчання  

Шановні дев’ятикласники!

На цій сторінці я буду розміщувати для вас завдання з трьох предметів: української мови, літератури та російської мови. Також я буду вказувати термін виконання. Дотримуйтесь його, будь ласка. До вас прохання: заходьте сюди щодня та слідкуйте за оновленням завдань. Старі завдання я видаляти не буду, тому, щоб побачити нові, сторінку гортайте вниз.

Українська мова

Двадцять третє березня
Дистанційне навчання
Складне речення з різними видами зв'язку, розділові знаки в ньому

1. Перегляньте відеоурок, перейшовши за посиланням
 !!!Виконайте тести онлайн за посиланням, потім сфотографуйте свій результат та надішліть за допомогою Вайбера. Мій номер: 095-080-66-63 !!!
Свій результат ще можна надіслати на мою електронну адресу  lyudmilabudko1@gmail.com 
не пізніше середи, 25 березня!!!

25 березня
Дистанційне навчання
Розділові знаки в реченнях із різними видами зв'язку

 Перегляньте мультимедійну презентацію за посиланням та
  • Виконайте тестові завдання із 2-7 слайдів (6 штук).

  •  Згадайте теоретичний матеріал, використовуючи відповідний параграф підручника або ж слайди 10 та 11.

  • Запишіть речення, розміщені у слайдах 12, 13, 14, 16 та 17, розставте розділові знаки в них, пронумеруйте прості, що входять до їх складу, підкресліть граматичні основи, вкажіть у дужках після речень види зв'язку, накресліть схеми.

  • Виконайте завдання із 18 та 19 слайдів.

!!!Усі виконані завдання надішліть у четвер, 26 березня, протягом дня або ж 27 березня зранку!!!


Двадцять сьоме березня
Дистанційне навчання

Складні речення з різними видами зв'язку

Опрацюйте параграф 29. Звертайте увагу на теоретичний матеріал, що знаходиться в рамочках блакитного кольору
 Виконати вправу 326 (переписати, підкреслити граматичні основи, визначити їх спосіб вираження, пронумерувати прості речення, накреслити схеми, визначити види зв'язку між частинами, що входять до складу складних.
!!!Фото виконаних завдань надсилайте протягом дня. У вихідні відпочиваємо від навчання!!!

Перш ніж виконувати вправу, 
!!!Перегляньте відеоурок за посиланням!!!


Перше квітня
Дистанційне навчання
Розділові знаки в реченнях із різними видами зв'язку


Перш ніж виконувати вправу, 

!!!Перегляньте повторно відеоурок за посиланням, щоб згадати розглянутий на попередніх уроках матеріал!!!

- Виконати вправу.
Спишіть речення, ставлячи розділові знаки між компонентами складного речення, підкреслити граматичні основи, визначити спосіб їх вираження(частини мови зверху пишемо, як завжди). Нумерувати прості речення у складі складного обов"язково!!! Накресліть схеми речень.

1. Острах що він під час блукання загубить свою мрію що вона загине ніким не спізнана охоплював його і стиснувши тремтячі руки він заплющував очі (В.Підмогильний). 2. Хліборобська праця звичайно панує тут все відбувається в ніби неквапливому розміреному ритмі а насправді спішать спішать щоб устигнути щоб із вирощеного ні зернини не втратити бо ж відомо нива раз на рік родить (О. Гончар). 3. Тим часом підкотила чергова хвиля він був певен що встигне відскочити але бризки злетіли цього разу особливо високо й холодний водоспад омив Твердовського з голови до п’ят (Я. Дубинянська). 4. Дика груша облита білим молоком і в тому пахучому білому молоці що стиха піниться бджоли неначе киплять неначе варяться зі струнним оксамитовим гудінням (Є. Гуцало). 5. Батько наш загинув несподівано в перші дні війни ми все ще сподівались що його випустять і ми ще не збагнули що лишились самі коли війна розгорілась насправді (Ю. Покальчук). 6. Обабіч де припікало сонце вже зеленіла тонка квітнева травка і на кущах верби та вільхи прокльовувалась тонка квітнева брость 7. Глянув під машину і похолов на нього сунув плямистий танк той самий що він підірвав чи інший який зумів прибрати підбитого з дороги чи обійти. 

!!!Фото виконаної вправи надсилайте протягом дня!!!

Восьме квітня
Дистанційне навчання

Складне речення з різними видами зв'язку, розділові знаки в ньому

Згадайте вивчений матеріал,  
переглянувши  відео


Розгляньте порядок розбору речення з різними видами зв"язку


    Схема аналізу багатокомпонентного речення з різними видами зв'язку

  • 1. Речення.
  • 2. Яке речення за метою висловлювання, емоційним забарвленням (розповідне, питальне, спонукальне, окличне)?
  • 3. Частини, з яких складається речення, виділити (пронумерувати) кожну з них.
  • 4. Частини, що виділяються на вищому рівні членування (об'єднані сурядним чи безсполучниковим зв'язком). Смислові відношення між ними.
  • 5.Частини, що виділяються на нижчому рівні членування (вони приєднуються підрядним зв'язком).
  • 6. Який член головної частини (чи вся частина пояснюється підрядною?
  • 7. На яке питання відповідає підрядна частина
  • 8. Якими сполучниками чи сполучними словами приєднується до головної?
  • 9. 3 яким підрядним реченням співвідноситься підрядна частина(чи підрядні)?
  • 10. До якого різновиду багатокомпонентних складних речень з різними видами зв'язку належить речення (з сурядним і підрядним; з безсполучниковим і підрядним; з сурядним, безсполучниковим і підрядним).
  • 11. Аналіз кожної з  частин за схемою простого речення.
  • 12. Розділові знаки в реченні.
  • 13. Схема речення.

  • Зразок  усного розбору.
  • 1. Тадей навчив свою молоду дружину грамоти, зате вона передала синові разом з молоком рідну мову, пісню, той особливий ліризм, що б'є з поезій Рильського чистим українським джерелом (Ю.Лавріненко).
  • 2. Речення розповідне, неокличне.
  • 3. Складається з трьох , частин
    1) Тадей навчив свою молоду дружину грамоти;
    2) вона передала синові разом з молоком рідну мову, пісню, той особливий ліризм;
    3) що б'є з поезій Рильсь-кого чистим українським джерелом.
  • 4. На вищому рівні членування виділяються дві  частини (1 і 2), з'єднані сурядним зв'язком (сурядність протиставна, виражена інтонацією протиставлення, сполучником зате та порядком розташування предикативних частин).
  • 5. На нижчому (внутрішньому) рівні членування виділяється третя  частина, що пояснює у попередній  іменник ліризм, відповідає на питання який? і приєднується сполучним словом що (його можна замінити словом який), яке виступає підметом у цій частині речення. Це складнопідрядне з підрядним означальним.
  • 6. У реченні поєднується сурядний і підрядний, зв'язок. Отже, це багатокомпонентне складне речення з сурядним і підрядним зв'язком.
  • 7. Перша  частина (аналізується за схемою простого речення), друга частина...
  • 8. Кома ставиться після першої  частини перед сполучником сурядності зате і після другої - перед сполучним словом що.
  • 9. Графічна схема речення: [ ], зате [ ], (що).
  • Письмовий розбір виконуємо та записуємо, як  ми завжди робили, коли розбирали складносурядні чи складнопідрядні, чи безсполучникові речення .
  • Завдання:
Виписати з художньої літератури 4 складних речення з різними видами зв"язку. Одне з них на вибір розбираємо за поданим вище зразком.

!!!Фото виконаної вправи надсилайте протягом дня!!!

Десяте квітня
Дистанційне навчання
Розвиток мовлення
Складання й розігрування 
діалогу-домовленості 

(Наприклад: щодо  озеленення шкільного приміщення) з відповідною аргументацією (потребою очищення та природного зволоження повітря, декорування приміщення й таке інше). Такий діалог може відбутися між учителем та учнем або ж між двома учнями. Вибираєте учасників діалогу самі). Один учасник діалогу пропонує щось зробити  та під час розмови намагається довести доцільність запропонованої ним справи, а інший -  щось уточнює чи заперечує та врешті-решт погоджується. "Домовилися!" - таким повинен бути результат розмови. 


!!!Тему для діалогу-домовленості можна взяти свою!!!
 Це завдання обов"язкове! 

!!!Фото САМОСТІЙНО складеного діалогу надсилаємо протягом дня.У вихідні відпочиваємо!!!


П’ятнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Обговорення питання "Чи придатна сучасна музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів" з ілюструванням виступів прикладами сучасних українських пісень

- Викласти підсумки обговорення у вигляді допису на шкільний сайт у формі роздуму, що містить складні речення з різними видами сполучникового та безсполучникового зв’язку.


!!!Фото САМОСТІЙНО складеного допису на шкільний сайт у формі роздуму  надсилаємо протягом дня!!!


Сімнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Текст. Основні його ознаки. Будова тексту. Мікротема та абзац

Перегляньте, будь ласка коротенький відеоурок за даною темою, перейшовши за посиланням.
А також опрацюйте матеріал підручника на сторінках 190-191 (параграф 30) та на сторінці 193 (параграф 31). 
Виконайте вправу 344 (сторінка 195). У цій вправі є основна частина тексту. Ви ж складіть зачин та кінцівку, придумайте до нього заголовок. Утворений текст запишіть. Визначте тему та основну думку тексту, сформулюйте їх та запишіть після нього. Ключові слова підкресліть.


!!!Фото виконаної вправи надсилайте протягом дня!!!

Двадцять друге квітня
Дистанційне навчання
Розвиток мовлення
Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей

Опрацюйте матеріал ваших підручників на сторінці 196. З’ясуйте, що таке тези, які є їх види. Уважно роздивіться пам’ятку "Як скласти тези тексту"
Виконайте вправу 347. Уважно прочитайте текст та, користуючись пам’яткою, складіть і запишіть тези до нього.

!!!Фото складених вами тез надішліть протягом дня!!!

Двадцять четверте квітня
Дистанційне навчання
Ключові слова в тексті й абзаці. 
Види й засоби міжфразового зв’язку (повторення й узагальнення)

- Опрацюйте дуже уважно матеріал підручника на сторінці 203(параграф 32).

- Перегляньте відео (всього лише 8 хвилин, але дуже гарно пояснено) про засоби міжфразового зв’язку.

- Виконайте вправу 352. Прочитайте текст, знайдіть у ньому ключові слова й випишіть їх у зошити.
!!!Переписувати текст не потрібно!!!

- Виконайте вправу 353. Прочитайте текст, з’ясуйте види та засоби міжфразового зв’язку в ньому. !!!Переписувати текст не потрібно!!!
 Вид міжфразового зв’язку (послідовний чи паралельний) вкажіть. Засоби міжфразового зв’язку (тобто ті слова, за допомогою яких приєднується кожне наступне речення до попереднього) випишіть у зошит .

!!!Фото виконаних вправ надсилайте протягом дня!!!


                Двадцять дев’яте квітня 
                Дистанційне навчання
               Розвиток мовлення
      Конспект сприйнятого на слух чи прочитаного  науково-навчального тексту

- Опрацюйте теоретичний матеріал на сторінках 200-202. 

- Зверніть увагу на зміст вправи 349, у якій є зразок оформлення конспекту (його початку).

- Опрацюйте пам’ятку "Як скласти конспект" (вправа 350). 

 Прочитайте текст. Визначте його стильову належність. Доберіть заголовок, який би виражав основну думку висловлювання.
Культура мови — це проблема, що так чи інакше наявна в усякій національній спільноті і буває предметом публічного обговорення та пильної уваги мовознавців, письменників, узагалі людей, небайдужих до виражальних можливостей слова або до престижу своєї мови. Адже літературна мова в усіх народів відрізняється від розмовної, «народної», і потребує постійного дбайливого догляду, культивування.
Але в Україні питання культури української мови стояло і стоїть принципово інакше, ніж у національно «благополучних» суспільствах, бо його драматичним тлом є багатостраждальна історія нашої мови взагалі, століття прямих заборон і переслідувань
або більш-менш прихованого підступного витіснення її з публічного вжитку, величезний мартиролог людей, які за неї обставали і за це постраждали.
Та й сьогодні, в незалежній Українській державі, питання про культуру повсякденного мовлення українців, на жаль, не втратило свого драматизму. Воно не зводиться до клопотів професійного вдосконалення мовців, як у «нормальних» суспільствах, а стосується долі рідної мови взагалі. І є частиною ширшого питання про масштаби і якість суспільного функціонування української мови. Ці дві сторони справи щільно взаємопов’язані. Витіснення
української мови з багатьох сфер публічного спілкування призводило до нехтування її функціональних можливостей, до «завмирання» багатьох природних форм вираження, на зміну яким за умов потужного тиску російщення приходили форми спотворені, аж до так званого суржику. З другого боку, втрата природності й краси, засилля кальок з російської та суржику позбавляють мову унікальності (що і є підставою її існування), небезпечно зменшують «конкурентоздатність» української мови в публічному і приватному мовленні, компрометують її, дають додаткові аргументи її недоброзичливцям.
Тому і за царських, і за радянських часів видатні українські письменники й мовознавці послідовно протистояли «псуванню» української мови, обстоювали її право бути собою і розвиватися, реагувати на зміни життя й суспільно-комунікативних потреб, виходячи з власної природи, а не в чужій моделі.
А в радянські часи, коли не можна було відкрито обговорювати болючі національні та мовні проблеми, породжені державно проваджуваним російщенням,— звертання до теми культури мовлення залишалося чи не єдиним легальним способом апелювати до мовної та національної гідності українців. Влада чудово це розуміла, тому чинила всілякі перешкоди цій, сказати б, «мовно-довідковій» (чи «мовно-санітарній»?) службі, дозувала її роботу, а то й забороняла як вияв «національної обмеженості» чи й «націоналізму» (І. Дзюба).
·        Оформіть письмово прочитане висловлювання у формі конспекту, використовуючи опрацьовану пам’ятку.

                           Шосте травня
                    Дистанційне навчання
Узагальнення й систематизація вивченого
Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні). Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки
Параграф 33, Виконайте вправу 369. Перепишіть, підкресліть граматичні основи, накресліть схеми до всіх речень. Визначте вид підрядності.

!!!Фото виконаного завдання надсилайте протягом дня!!!


Восьме травня
Дистанційне навчання


        Узагальнення й систематизація вивченого

                  Мовні аспекти вивчення 
речення (граматична основа. Види речень). 

Виконайте вправу 369 ( сторінка 214). Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Пронумеруйте всі прості речення у складі складних. Підкресліть граматичні основи. Накресліть схеми. Після кожного складного речення в дужках напишіть його вид).


!!!Фото виконаного завдання надсилайте протягом дня!!!


Тринадцяте травня
Дистанційне навчання

Узагальнення й систематизація вивченого. Орфографія

Орфографічний практикум.

Запишіть прислівники та прислівникові сполучення, знявши риску. 

Без/пуття, без/перестанку, без/сумніву, без/кінця/краю, на/щастя, на/зло, по/суті, з/від/усюди, в/решті/решт, день/у/день, вряди/годи, всього/на/всього, давним/давно, до/відома, в/шосте, до/ладу, до/вподоби, по/тихеньку, ген/ген, рік/у/рік.

Вправа «Я — редактор».

Підкресліть слова, які написано неправильно. Виправте помилки.

Сфотографувати, зхилити, розпитати, безпечний, схитрувати, розхитати, преміський, приклеїти, пресушений, преширокий, предобрий, приліпити, предорожній, привітати, спитати, пресоромити, зтерти, зсохнути, розсаджувати.

!!!Фото виконаних завдань надсилайте протягом дня!!!



П’ятнадцяте травня

Дистанційне навчання



Узагальнення й систематизація вивченого. Орфографія

Виконайте тестові завдання



1. Виконання тестових завдань. 

1. У котрому рядку допущено помилку в групах приголосних?
А) якісний, пристрасний, розісланий, пісний;
Б) випускний, тижневий, нещасний, кісники;
В) авантюриський, артистці, чесно, кістлявий;
Г) хруснути, шістсот, студентський, компостний.               
2. Позначте рядок, у якому порушено правила спрощення в групах приголосних:
А) ремісник, абстрактний, піаністчин, пискнути;
Б) якістно, участник, туристський, пестливий;
В) кістлявий, пристрасний, дилетантський, пропускний;
Г) комендантський, буревісник, баяністці, шістнадцять.           
3. Позначте рядок, у якому спрощення приголосних в усіх словах передається на письмі:
А) артис…ці, зап'яс…ний, тис…нути, злощас…ний;
Б) кореспонден…ський, швидкіс…ний, аванпост…ний, кіс…лявий;
В) дріж..жовий, жаліс…ний, інтелігент..ський;
Г) проїз...ний, свис..нути, чес…ний, сер...цевина.                 
4. Позначте рядок, у якому спрощення приголосних у всіх словах передається на письмі:
А) заліз..ний, шіс…сот, хвас…ливий, со...нце;
Б) безчес…ний, блис…нути, якіс…ний, щотиж…ня;
В) студен...чин, п'я…десят, відпус…ка, сер..це;
Г) очис…ний, шіс…надцять, випус…ний, ус…но.               
5. Позначте рядок, у якому допущено помилки в написанні груп приголосних:
А) пестливий, тижневий, модерністський, серце, невістці;
Б) міський, артисці, гіганський, туристський, якісний;
В) шістсот, блиснути, почесний, абонентський, медалістці;
Г) намісник, свиснути, улесливий, парламентський, прикрісний.      
6. Позначте рядок, у якому всі слова зі спрощенням у групах приголосних записані правильно:
А) безсмертний, виснути, ненависний, компостний, тижневий;
Б) туристський, вартісний, присвистнути, пестливий, заїжджений;
В) студенство, буревісник, зап'ястний, випускний, бризнути;
Г) брязнуги, пропагандиський, місцевий, вискнути, шістнадцять.      
7. Спрощення в групах приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка:
А) блис…нути, сервіс…ний, шубовс…нути, гігант..ський;
Б) бряз…нути, під’їз…на, облас…ний, парламент…сякий;
В) якіс…ний, хрус…нути, страс…на, заздріс…ний;
Г) їж….жу, шелес…не, пес…ливо, очис..ний.    
8.У словах якого стовпчика спрощення на письмі не позначається:
А) капус..няк, капус..ниця, капус..ний;
Б)  шіс..десят, шіс..десятники, шіс..десятий;
В)  захис..ниця, полезахис..ний, захис..ник;
Г)  улес..ливо, підлес..ливість.
9. Спрощення приголосних немає на письмі через його відсутність у вимові у всіх словах рядка:
А) кіс..лявий, закарп..ський, кількіс..ний, влас..ник;
Б) учас..ник, щотиж..ня, баскетболіс..ці, стис..нути;
В) швидкіс..ний, безвиїз..ний, контрас..ий, ус..но;
Г) зап’яс..ний, пес..ливий, випус..ний, хвас..ливий.
10. Спрощення приголосних позначається на письмі у всіх словах рядка:
А) облас..ний, безкорис..ливий, хрус..нути, тиж..невик;
Б) щас..ливий, пес..ливий, президен..ський, захис..ник;
В) кіс..лявий, блис..нути, натщесер..це, наперс..ник;

Г) заздріс..ний, контрас..ний, влас..ник, благовіс..ний.

Перепишіть слова. Замість крапок, де потрібно, поставте м’який знак
 Люд…с…кіс…т…, піс…ня,  сус..піл…ний, близ…кіс…т…, с…огодні, ц…огорічний, мен…шість, різ…бяр, громад…с…кіс…ть, шіст…десят…, промін…чик, мален…кий, Уман…щина, нян…чити, дон…ці, уман…с…кий, Пан…ченко, Мирон…чук, Іл…ля, чотир…ох, у мис…ці, на гіл…ці, до він…ця, волин…с…кий, Гуцул…щина, вітерец…, Гал…чин, тихесен…кий, Гор…кий, жнец…


!!!Фото виконаних завдань надсилайте протягом дня!!!



Двадцяте травня
Дистанційне навчання
Контрольна тестова робота
Складні речення з різними видами сполучникового та безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення і продукт мовленнєвої діяльності
1. До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.
а) Соломія не знала, як і коли це сталося,— втома і шум комишу приспали її.
б) Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.
в) Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.
г) Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.
 2. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.

а) Признаюсь — заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.
б) Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.
в) Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.
г) Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.
3. Скільки частин входить до складної синтаксичної конструкції? Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися (розділові знаки пропущено)
а) Три частини.
б) Чотири частини.
в) П’ять частин.
г) Шість частин.
4. Текст - це...
а) група слів, словосполучень та речень;
б) висловлювання, що складається з кількох речень;
в) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;
г) кілька мікротем.
5. Речення в тексті пов'язані за допомогою:
а) займенників, абзаців, іменників, теми;
б) синонімів, власних назв, мікротем;
в) повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки;
г) займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.
6. Тематичне речення – це:
а) частина загальної теми;
б) речення, яке несе в собі найважливішу інформацію мікротеми;
в) частина тексту, об’єднана однією мікротемою;
г) підсумок усього сказанного.
7. До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксичні конструкції: (дві правильні відповіді)
а) Зростала певність, що все скінчиться добре,— і Соломія зазнає ще щасливого життя.
б) Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.
в) По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у чорний колір.
г) Гарний сильний голос співав на воді, все наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.
д) Соломії було якось особливо весело і легко сьогодні на душі, так здорово дихалось морозним повітрям, усе погане, що було в житті, відсувалося назад, блідло.
8. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях: (дві правильні відповіді)
а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.
б)  Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.
в) Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.
г)  Спочатку Маріуца тільки світила на Раду своїми очима, а він злегка підморгував їй гарячим оком та чорним вусом, але коли скрипка починала підсипати жару, молодиця не витримувала й кидалася в танець.
д) У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.
9. Прочитайте текст і визначіть, до якого типу мовлення він належить:

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося,  що вона  містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.
а) опис;
б) розповідь;
в) роздум;
г) оцінка предмета або явища.

10. Прочитайте текст і скажіть, до якого стилю він належить:
Білокачанна капуста належить до найпоширеніших овочів. Вона потребує вологи і погано розвивається в умовах жаркого та сухого клімату. Свіжа капуста, так як і квашена, багата на вітамін С.
а) художній;
б) науковий;
в) розмовний;
г) офіційно-діловий.

Завдання 11 передбачає установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, потрібно дібрати відповідник, позначений БУКВОЮ. Кожна цифра може використовуватися ЛИШЕ один раз.
11. Установити відповідність між складними синтаксичними конструкціями й типами їх.
Типи складних синтаксичних конструкцій
1. Сурядний і підрядний зв’язок.
2. Безсполучниковий і підрядний зв’язок.
3. Безсполучниковий і сурядний зв’язок.
4. Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Речення
а) Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів.
б) Аркадій Петрович поклав гребнем борозни на рідкому волоссі, розчесав вуси, на кінчиках жовті, і довго любувався сухим високим чолом та благородним панським обличчям, що одбивалося в синявих водах туалетного дзеркала.
в) Обернувшись назад і глянувши на небо, Соломія побачила червоні, як грань, хмари — зразу стали зрозумілими їй і той дим, що вона чула, і тепло, і неспокій птахів, і тікання звірів.
г) Ноги грузли часом по коліно в цмоковині, цупкий комиш ламався, тріщав та бив по лиці, плутався під ногами, а Соломія бігла все вперед, пойнята жахом, нічого не помічаючи, бажаючи тільки забігти якомога далі.
д) Соломія бігла, хоч ноги в неї були слабкіші, ніж учора, а повітря було якесь густе, і трудно було дихати ним.

!!!Фото виконаної контрольної роботи  надсилайте протягом дня!!!


Двадцять друге травня
Дистанційне навчання
Повторення та узагальнення вивченого протягом року

Виписати із хмаринки слова з не, розподіливши їх у 2 колонки в залежності від написання (разом чи окремо). 
Примітка: деякі слова, розміщені у хмаринці, містять помилки. Запишіть  правильно. 



!!!Фото виконаного завдання надсилайте протягом дня!!!


Українська література


Двадцять четверте березня
Дистанційне навчання
Т.Г. Шевченко. "І мертвим, і живим, і ненарожденним..."Критичний перегляд історії задля перспективи її кращого майбутнього 
1. Перегляньте мультимедійну презентацію на тему "Т.Г.Шевченко "І мертвим, і живим...", перейшовши за посиланням
2. Випишіть із презентації, що таке послання.
2. !!!Заповніть паспорт твору за одним із шаблонів  або виконайте аналіз твору за поданою схемою (на вибір). Якщо є можливість, то роздрукуйте й заповніть, потім сфотографуйте й надішліть одним із способів, указаних раніше. Якщо роздрукувати можливість відсутня, то виконуйте в робочих зошитах. Виконане в зошиті завдання сфотографуйте й надішліть до наступного уроку, який відбудеться згідно з розкладом 26 березня!!!



Двадцять шосте березня

Дистанційне навчання

Доля жінки у творчості Т.Г. Шевченка

- Прочитайте 2 поеми ("Катерина" й "Наймичка") та поезію "У нашім раї на землі".

- Перегляньте мультимедійну презентацію.

- Виконайте письмовий аналіз усіх трьох творів за поданою схемою в робочому зошиті.


!!!Надіслати до наступного уроку, який відбудеться згідно з розкладом у вівторок, 31 березня!!! 


Тридцять перше березня
Дистанційне навчання
Лірика Т.Г.Шевченка періоду арешту й заслання та після повернення з нього

- Перегляньте презентацію та дуже уважно опрацюйте матеріал, розміщений у ній. 
- Подивіться відео та прослухайте поезію Т.Г. Шевченка "Доля". 

- Виразно самі прочитайте текст поезії. 

                          
                        Доля
Ти не лукавила зо мною,
Ти другом, братом і сестрою
Сіромі стала. Ти взяла
Мене, маленького, за руку
І в школу хлопця одвела
До п'яного дяка в науку.
«Учися, серденько, колись
З нас будуть люде»,— ти сказала.
А я й послухав, і учивсь,
І вивчився. А ти збрехала.
Які з нас люде? Та дарма!
Ми не лукавили з тобою,
Ми просто йшли; у нас нема
Зерна неправди за собою.
Ходімо ж, доленько моя!
Мій друже вбогий, нелукавий!
Ходімо дальше, дальше слава,
А слава — заповідь моя.


[9 лютого 1858,
Нижній Новгород]

- У робочих зошитах після дати та теми уроку запишіть визначення поняття ЛІРИЧНИЙ ГЕРОЙ.

Ліричний герой — образ, що виникає в уяві читача під враженням висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів. Ліричний герой не обов'язково тотожний авторові. 

- Зробіть запис у зошитах, що таке  лірична медитація.

Медитація (лат. meditatio — роздум) — вірш філософського змісту, в якому автор передає свої глибокі роздуми про деякі важливі проблеми, інколи глобального значення (життя і смерть, дружба і кохання, людина і природа). Особливого поширення цей жанр набув у поезії сентименталістів і романтиків. Медитативний характер мали чимало віршів Є. Гребінки, М. Костомарова, 
Т. Шевченка, П. Куліша, О. Олеся, В. Самійленка, Лесі Українки. У літературі останніх десятиліть медитації писали М. Рильський, 
В. Сосюра, A. Малишко.


У цій поезії, що також має медитативний характер,  Шевченко звертається до долі як до друга. 

- Напишіть власний невеликий твір-роздум на тему "За що я маю дякувати долі?" 

Примітка: списані з інтернета роботи не надсилайте!!! Я все одно зараховувати їх не буду. Спробуйте свої сили. У вас усе вийде! Я вірю в це! Успіхів та натхнення! 
Фото із записами визначень та творами-роздумами чекаю сьогодні протягом дня 

Друге квітня
Дистанційне навчання


Лірика Т.Г.Шевченка періоду арешту й заслання та після повернення з нього. "Росли укупочці, зросли...". Риси автобіографізму в образі ліричного героя

- Прослухайте поезію Шевченка "Росли укупочці, зросли..."

Прочитайте виразно поезію

Росли укупочці, зросли;
Сміятись, гратись перестали.
Неначе й справді розійшлись!..
Зійшлись незабаром. Побрались;
І тихо, весело прийшли,
Душею-серцем неповинні,
Аж до самої домовини.
А меж людьми ж вони жили!
Подай же й нам, всещедрий боже!
Отак цвісти, отак рости,
Так одружитися і йти,
Не сварячись в тяжкій дорозі,
На той світ тихий перейти.
Не плач, не вопль, не скрежет зуба
Любов безвічную, сугубу
На той світ тихий принести.
25 іюня [1860, С.-Петербург]

- Випишіть художні засоби із вірша. 

!!!Фото надішліть протягом дня!!!


Сьоме квітня
Дистанційне навчання

Біблія в житті Т.Г. Шевченка. Світле пророцтво поета ("Ісаія. Глава 35")

Прочитайте поезію.

ІСАІЯ. ГЛАВА 35

(Подражаніє)

Радуйся, ниво неполитая!
Радуйся, земле, не повитая
Квітчастим злаком! Розпустись,
Рожевим крином процвіти!
І процвітеш, позеленієш,
Мов Іорданові святиє
Луги зелені, береги́!
І честь Кармілова і слава
Ліванова, а не лукава,
Тебе укриє дорогим,
Золототканим, хитрошитим,
Добром та волею підбитим,
Святим омофором своїм.
І люде темнії, незрячі,
Дива Господнії побачать.

І спочинуть невольничі
Утомлені руки,
І коліна одпочинуть,
Кайданами куті!
Радуйтеся, вбогодухі,
Не лякайтесь дива, —
Се Бог судить, визволяє
Долготерпеливих
Вас, убогих. І воздає
Злодіям за злая!

Тойді, як, Господи, святая
На землю правда прилетить
Хоч на годиночку спочить,
Незрячі прозрять, а кривиє,
Мов сарна з гаю, помайнують.
Німим отверзуться уста; /284/
Прорветься слово, як вода,
І дебрь-пустиня неполита,
Зцілющою водою вмита,
Прокинеться; і потечуть
Веселі ріки, а озера
Кругом гаями поростуть,
Веселим птаством оживуть.

Оживуть степи, озера,
І не верствовії,
А вольнії, широкії,
Скрізь шляхи святії
Простеляться; і не найдуть
Шляхів тих владики,
А раби тими шляхами
Без ґвалту і крику
Позіходяться докупи,
Раді та веселі.
І пустиню опанують
Веселії села.




Записати в зошити зміст слайдів №10, 11, 13, 14.

!!!Фото записів надсилайте протягом дня!!!



Дев"яте квітня
Дистанційне навчання

Біблійні мотиви в поезіях Т.Г. Шевченка періоду після заслання. Молитва як жанр у творчості поета. Ідея єдності та згоди в поезії "Злоначинающих спини..."

Прочитайте 

Злоначинающих спини,

У пута кутії не куй,

В склепи глибокі не муруй.

А доброзиждущим рукам

І покажи, і поможи,

Святую силу ниспошли.

А чистих серцем? Коло їх

Постави ангели свої

І чистоту їх соблюди.

А всім нам вкупі на землі

Єдиномисліє подай

І братолюбіє пошли.


Дайте стислі письмові відповіді на запитання

Аналізуємо художній твір

1. Що таке молитва? До кого вона має бути адресована?
2. Чи згодні ви з тим, що молитва і поезія мають багато спільного? Поясніть свою думку.
3. Що, на вашу думку, спонукало Т. Шевченка виразити свої молитовні прохання в поетичній формі?
4. Чому поет закликає не карати „злоначинающих”?
5. Що просить автор для добротворців та „чистих серцем”?
6. До яких ідеалів прагне автор?
7. Чи можна назвати прохання поета егоїстичними? Чому ви так вважаєте?


!!!Фото записів надсилайте протягом дня!!!



Чотирнадцяте квітня
Дистанційне навчання

Світова велич Т.Г. Шевченка. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Вшанування пам’яті поета в Україні й за кордоном

Перегляньте презентацію дуже відповідально, перейшовши за посиланням. Там дуже багато корисної та потрібної інформації. На наступному уроці контрольна робота за творчістю Шевченка. Так що добре підготуйтесь!!! 
Випишіть із презентації одне з висловлень про Шевченка, яке вам найбільше сподобалось. 

!!!Фото надішліть протягом дня!!!

Шістнадцяте квітня
Дистанційне навчання
Творчість Т.Г.Шевченка
Тест
Початковий рівень (0,5 бала за завдання)
1. Основною думкою послання Т. Шевченка «І мертвим, і живим…» є:
А утвердження сили знань, навчання;
Б утвердження того, що становище кріпаків можна змінити революційним шляхом;
В засудження панів-лжепатріотів, їхнього комплексу меншовартості;
Г засудження царських прислужників, кріпосників і самої царської влади.
2. Головна думка поеми Т. Шевченка «Кавказ»:
А засудження загарбницької політики царського уряду;
Б захоплення історією, міфологією народів Кавказу;
В уславлення мужності горців, краси кавказької природи;
Г засудження агресії горців.
3. Укажіть, як здобули гроші для викупу Т. Г. Шевченка з кріпацтва.
A) організували благодійну виставку картин;
Б) продали збірки творів Є. Гребінки;
B) взяли в борг;
Г) розіграли в лотерею картину К. Брюллова.
4. Назвіть, скільки поезій ввійшло до першої збірки поезій Т. Г. Шевченка.
A) 7;                     Б) 8;                      B) 9;                      Г) 10.

5. Укажіть, як називалася перша збірка поезій Т. Г. Шевченка.
A) «Кобзар»;                                    
Б) «Збулося…»;
B) «Художник»;                     
Г) «Думи мої, думи мої…».

6. Поему «Кавказ» Шевченко присвятив:
А) В.А. Жуковському.
Б) І.П. Котляревському.
В) Є.Гребінці.
Г) Якову де Бальмену.

Середній рівень (1 бал за завдання)
7. Упишіть прізвище художника, який написав картину, після продажу якої Т.Г.Шевченка викупили з кріпацтва.
8. Що символізує Прометей у поемі Т. Шевченка «Кавказ»?
Достатній рівень (2 бали за завдання)
1. Порівняйте образи головних героїнь поем Т. Шевченка «Катерина» й «Наймичка», знайдіть у них спільне та відмінне.
2. Розкрийте образ «землячків» у поемі Т. Шевченка «Сон» та посланні «І мертвим, і живим…».

Високий рівень (3 бали.)
Виконайте одне із завдань.
А Напишіть тези до теми: «Національна проблематика у творчості Т.Шевченка періоду «трьох літ» і суворість авторської оцінки історичних діячів».
Б Зробіть ідейно-художній аналіз улюбленого вірша Т. Шевченка (або уривка з поеми).


!!!Фото виконаних тестів надішліть протягом дня!!!



                                        Двадцять перше квітня
                                         Дистанційне навчання
 Пантелеймон Куліш - відомий                                письменник, перший український                                      професійний літературний критик, перекладач, автор підручників, та українського правопису, названого "кулішівкою"

Перегляньте презентацію за посиланням
Заповніть сторінку П.Куліша в мережі "Фейсбук" або дайте відповіді на запитання, розміщені на даній сторінці, в зошиті.


!!!Фото виконаного завдання надішліть протягом дня!!!

!!!Читайте роман "Чорна рада"!!!


Двадцять третє квітня
Дистанційне навчання

П.Куліш. "Чорна рада" - перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа твору й авторська уява, романтичність стилю

Зробіть записи в зошити


Роман – великий за обсягом і складний за будовою епічний твір, у якому широко охоплені важливі й складні суспільні процеси, всебічно і в розвитку показані численні персонажі. У романі розвивається кілька сюжетних ліній, пов’язаних з долею головних героїв.

Історичний роман  — роман, побудований на історичному сюжеті, який відтворює у художній формі якусь епоху, певний період історії. В історичному романі історична правда поєднується з художньою правдою, історичний факт — з художнім вимислом, справжні історичні особи — з особами вигаданими, вимисел уміщений в межі зображуваної епохи.

Роман-хроніка — літературна форма роману, що містить викладення подій в їх часовій послідовності в житті однієї людини чи цілої сім'ї.

 Опрацюйте картки

!!!Фото записів надішліть протягом дня!!!

!!!Прочитайте роман "Чорна рада"!!!


Двадцять восьме квітня
Дистанційне навчання

П.Куліш. Роман "Чорна рада". Динамічний інтригуючий сюжет. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв твору

Заповніть картки чи виконайте завдання, що розміщені на них, у зошитах



!!!Фото виконаного завдання надішліть протягом дня!!!

Тридцяте квітня
Дистанційне навчання 

П.Куліш. Роман "Чорна рада".Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку

Попрацюйте з картками.







!!!Фото заповнених карток надішліть протягом дня!!!


П’яте травня

Дистанційне навчання

П.Куліш. Роман "Чорна рада".

- Попрацюйте з планувальником. Виконайте завдання, розміщене в ньому.
Якщо є можливість, то заповніть картку в електронному вигляді. Заздалегідь вдячна.


!!!Фото заповненої картки надішліть протягом дня!!!

Сьоме травня
Дистанційне навчання

Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач

Перегляньте презентацію за посиланням

Опрацюйте біографію Марка Вовчка за підручником.
- Прочитайте повість "Інститутка". Бажано б повністю. 
!!!Надсилати нічого не потрібно. Головне, щоб прочитали твір, бо наступного разу будуть завдання за його змістом!!!


Дванадцяте травня
Дистанційне навчання
Марко Вовчок. Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів - людей із народу та панночки

Перегляньте презентацію, перейшовши за посиланням
Запишіть у зошити визначення реалізму. 


Реалізм — літературний напрям, який характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності на основі типізації життєвих явищ.

Виконайте тестові завдання, розміщені на слайдах №21-24 (включно).

!!!Фото записів та виконаних тестових завдань надсилайте протягом дня!!!

Чотирнадцяте травня
Дистанційне навчання

Марко Вовчок. Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів - людей із народу та панночки

Перегляньте презентацію, перейшовши за посиланням

Виконайте тестові завдання, розміщені на слайдах №25-27 (включно).

!!!Фото  виконаних тестових завдань надсилайте протягом дня!!!

Дев’ятнадцяте травня 
Дистанційне навчання

Марко Вовчок. Повість "Інститутка"

Попрацюйте з картками









!!!Заповнити картки, фото надіслати протягом дня!!!



Двадцять перше травня
Дистанційне навчання
Контрольна тестова робота
Творчість П.Куліша та Марка Вовчка




Клас____ Прізвище, ім`я_____________________________Дата__________________

1.Укажи, коли відбуваються події у творі П.Куліша "Чорна рада" (1 б.)
 А  1659 року                                        В  1668 року
 Б  1663 року                                        Г   1665 року

2. Кого в романі "Чорна рада"називають "кармазинниками"(1 б.)

        А    московських бояр                                          В                  селян
        Б     городове козацтво                                        Г                 міщан

3. Герой "Чорної ради", носій ідеї об`єднаної України під владою одного гетьмана (1 б.)

            А   князь Гагін                                                 Б    Кирило Тур
            В  І.Брюховецький                                           Г  Я.Сомко

4. На яку посаду обрали І.Брюховецького на чорній раді (1 б.)
             А  гетьмана  Лівобережної України
                Б  гетьмана Правобережної  України
                В  гетьмана Правобережної та Лівобережної України
                Г  гетьмана Запорізької Січі

5. Укажи справжнє ім`я Марка Вовчка (1 б.)
           А Лариса Квітка – Косач                          Б Марія Вілінська
           В Ольга Косач – Драгоманова                  Г Ієремія Галка

6. Укажи творів якого жанру немає у творчому доробку Марка Вовчка (1 б.)
         А Казки                      В Оповідання 
         Б Повісті                     Г Поеми

7. Установи відповідність між персонажами та подіями їхнього життя (1,5 б.)
Була викрадена козаком
Швидко розчарувався в політиці І.Брюховецького
Змушує працювати непрацездатних
Намагався звільнити увязненого гетьмана ціною власного життя
Узяв за жінку туркеню
Іван Шрам
Леся Череванівна
Інститутка
Кирило Тур

8. Сформулюй ідею повісті М.Вовчка «Інститутка» (1,5 б.)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Роман, сюжет якого побудований на історичному матеріалі (1 б.)
_____________________________________________________________________________________________
10. Напиши твір  на одну з поданих тем: ( 2 б.)
1. Моє уявлення про Україну 17 ст. після прочитання роману П.Куліша «Чорна рада»
2. «Інститутка» М.Вовчка – перша в українській літературі соціально-реалістична повість.
_

!!!Фото  виконаної контрольної роботи надсилайте протягом дня!!!


Двадцять шосте травня
Дистанційне навчання
Повторення та узагальнення вивченого протягом року

Випишіть із хмаринки слів авторів, назви творів, які вони написали, та героїв із цих творів. Примітка: героїв може бути не вказано, а може бути 2 й більше. 

!!!Фото виконаного завдання надішліть протягом дня!!!



Русский язык
Двадцать пятое марта
Дистанционное обучение
Основные способы подчинения сложноподчиненных предложений с несколькими придаточными



1. Рассмотрите теоретический материал 

в 51 параграфе на странице 184.
2. Выполните упражнение 480 (А).



!!!Примечание: выполняйте то, что просят, только схемы, как всегда, рисуем ко всем предложениям, не только к первому!!!

!!!Фото прислать к следующему уроку, который состоится, согласно расписания, в понедельник, 30 марта!!!





Тридцатое марта

Дистанционное обучение
Основные способы подчинения сложноподчиненных предложений с несколькими придаточными (продолжение)



Посмотрите видеоурок, перейдя по ссылке.

Еще раз просмотрите и повторите теоретический материал на странице 184 (урок 51).



- Выполните упражнение 486 (из урока 52). Задание: Переведите на русский язык, запишите, обозначьте простые предложения в составе сложных цифрами , определите грамматические основы, нарисуйте схемы, в скобках после предложений запишите вид подчинения (однородное, неоднородное, последовательное). 

Следующее задание для тех, кто претендует на высокие баллы (10, 11, 12).
- Выполните упражнение 485 (составьте предложения по данным схемам).



!!!Фото выполненных заданий присылайте сегодня в продолжение  дня!!!

Первое апреля
Дистанционное обучение
Письменный отзыв о произведении искусства

- Выполните устно упражнение 491 (страница 193).

- Выполнительно письменно упражнение 492 (составьте и запишите небольшой отзыв о картине, расположенной на странице 194).

Для выполнения этого задания используйте алгоритм из упражнения 458. В качестве образца можно использовать упражнение 459. 
!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Третье апреля
Дистанционное обучение

Сложноподчиненное предложение с несколькими придаточными
Тестовые задания


1. В каком сложноподчиненном предложении между главным и придаточными предложениями последовательное подчинение?

А) Чем больше знает человек, тем сильнее он видит поэзию земли там, где ее никогда не найдет человек, обладающий скудными знаниями.

Б) Саврасов заглянул к нам из другого мира, где живут ведуны-великаны и откуда надолго нельзя безнаказанно отлучаться.

В) Начинало слегка давить виски, как давит голову, когда долго кружишься на карусели.

Г) Родился я в лесном хуторе и часть детства своего провел в дремучих лесах, где по волокам да болотам непроходимым медведи пешком ходят, а волки стаями волочатся.

2. В каком сложноподчиненном предложении между главным и придаточными предложениями однородное подчинение?

А) Он бережно поцеловал жену и пошел в комнату, где ожидали его краски, кисти, холст — все то, без чего он не мог представить себе ни одного дня жизни.

Б) С кремлевской стены, на которой стоит царь Иван Васильевич, видно, как выбиваются из сил, борясь с течением, гребцы.

В) Было слышно, как беспокойно плещется рядом Нева и где-то над крышами гудит мокрый флаг.

Г) Когда шел этот разговор, в соседней комнате стоял сельский мельник, которого для размола зерна вызвал на усадьбу Курбского Иван Колымет.

3. В каком сложноподчиненном предложении между главным и придаточными предложениями неоднородное (параллельное) подчинение?
А) Все, что роте предстояло сделать в темноте, Рюмин не только последовательно знал, но и видел в том обостренном луче света, который центрировался в его уме.

Б) Хотя над воротами надпись, что здание находится под охраной государства, никто его не охраняет.

В) Игнатий Хвостов рассказал товарищам о том, кто был Траян и каким жестоким преследованиям подвергал он первых христиан.

Г) Неизвестно, построена ли яхта еще до первого приезда Петра Бажениным или же она была подарена русскому царю голландскими купцами.

4. Объясните постановку запятой и тире в сложноподчиненном предложении.
Но чтоб падали селенья,
Чтобы нивы пустовали —
Нам на то благословенье
Царь небесный дал едва ли!
(А. К. Толстой).

А. Запятая отделяет соподчиненные придаточные части предложения, а тире отделяет две однородные придаточные части от главной части.

Б. Запятая отделяет соподчиненные придаточные части предложения, а тире отделяет стоящие впереди главной части однородные придаточные, так как при чтении между ними делается значительная пауза (с целью интонационного выделения придаточных).

5. С помощью какого знака разделяются однородные придаточные в структуре сложноподчиненного предложения?
Был тот предночной час, когда стираются очертания, линии, краски, расстояния когда еще дневной свет путается, неразрывно сцепившись, с ночным
(М. Шолохов). 
А. Запятая. 
Б. Точка с запятой, так как однородные придаточные распространены: есть однородные члены и обособленный оборот.

6. Какой тип подчинения представлен в сложноподчиненном предложении с несколькими придаточными?
Не знаю я, коснется ль благодать Моей души болезненно-греховной, Удастся ль ей воскреснуть и восстать. Пройдет ли обморок духовный? (Ф. Тютчев).

А. Однородное соподчинение.
Б. Неоднородное соподчинение.

7. Нужна ли запятая на стыке двух подчинительных союзов в сложноподчиненном предложении с несколькими придаточными? Сколько всего запятых нужно поставить в этом предложении?
Федор ждал что когда увидит не репродукцию а холст которого касалась рука самого Сурикова должно оглушить перехватить дыхание должно потом сниться по ночам (В. Тендряков).
А. Запятая нужна; всего семь запятых.
Б. Запятая не нужна; всего шесть запятых.

8. Определите тип подчинения в сложноподчиненном предложении.
В это время обыкновенно неприлично ходить дамам, потому что русский народ любит изъясняться такими резкими выражениями, каких они, верно, не услышат даже в театре (Н. Гоголь).

А. Неоднородное соподчинение.
Б. Последовательное подчинение.

9. Определите виды придаточных в сложноподчиненном предложении. Какой тип подчинения представлен в сложноподчиненном предложении с несколькими придаточными?
А чтобы не дразнили ребятишки нищим, он [Носопырь] притворился коровьим лекарем, носил на боку холщовую с красным крестом сумку, где хранил стамеску для обрубания копыт и сухие пучки травы зверобоя (В. Белов).

А. Неоднородное соподчинение придаточных: к главной части присоединяется придаточная часть цели и придаточная определительная часть.

Б. Неоднородное соподчинение придаточных: к главной части присоединяется придаточная часть цели и придаточная часть места.

10. Из скольких частей состоит данное сложноподчиненное предложение с несколькими придаточными и какой тип подчинения представлен в нем?
На следующий день Санин лежал еще в постели, как уже Эмиль, в праздничном платье, с тросточкой в руке и сильно напомаженный, ворвался к нему в комнату и объявил, что геррКлюбер сейчас прибудет с каретой, что погода обещает быть удивительной, что у них уже все готово, но что мама не поедет, потому что у нее опять разболелась голова (И. Тургенев).

А. Предложение содержит восемь частей; представлено однородное соподчинение придаточных.
Б. Предложение содержит семь частей; представлено смешанное подчинение придаточных.

11. Какой тип подчинения представлен в сложноподчиненном предложении с несколькими придаточными? Объясните, почему в предложении ставится только одна запятая.
Когда наступала зима и сад и дом заваливало снегами, по ночам раздавался волчий вой (А. Н. Толстой).

А. Предложение с последовательным подчинением придаточных.
Б. Предложение с однородным соподчинением придаточных.

12. Проанализируйте сложные предложения. Выделите простые части, установите их число. Определите характер связи между ними.

Временами Мария готова была верить, что какой-то древний художник чудом угадал, что некогда явится в мир девушка Мария, и заранее создал ей портрет в барельефе таинственного, заколдованного дворца, который должен был сохраняться неприкосновенным под землей в течение столетий (В. Брюсов).

А. Предложение состоит из четырех частей, соединенных при помощи смешанного подчинения.
Б. Предложение состоит из пяти частей, соединенных при помощи однородного соподчинения придаточных.

!!!Фото присылайте в течение дня. В выходные отдыхаем!!!


Шестое апреля
Дистанционное обучение
Бессоюзное сложное предложение, смысловые отношения между частями бессоюзного сложного предложения

Теоретический материал вы найдете в параграфе 54 (страницы 198-200) в рамочке и в таблицах. 
Выполните упражнение 505. Выпишите только бессоюзные предложения,  обозначьте простые предложения в составе сложных цифрами , определите грамматические основы, нарисуйте схемы, в которых обязательно укажите смысловые отношения (например: одновременность, или последовательность, или причина, или условие и т.д.)

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Восьмое апреля
Дистанционное обучение 

Запятая и точка с запятой в бессоюзном сложном предложении

Просмотрите видеоурок по данной теме, перейдя по ссылке

Этот же материал вы найдете в учебнике на странице 204 (параграф 56).
Выполните упражнение 518. Спишите, расставьте пропущенные знаки препинания. Ну а дальше выполняем, как всегда. 
!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!



Тринадцатое апреля
Дистанционное обучение
Двоеточие в бессоюзном сложном предложении


Рассмотрите теоретический материал в учебнике на странице 208 (параграф 57).
- Выполните упражнение 530. Спишите, расставляя пропущенные знаки препинания. Прономеруйте простые предложения в составе сложных. Подчеркните грамматические основы, сверху над ними напишите части речи.  Начертите схемы. На схемах укажите смысловые отношения между простыми предложениями.

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!


Пятнадцатое апреля
Дистанционное обучение
Тире в бессоюзном сложном предложении
Посмотрите небольшое видео, посвященное этой теме, перейдя по ссылке.
А также рассмотрите теоретический материал на странице 212 (параграф 58). 
Выполните упражнение 540. Запишите предложения, расставляя знаки препинания. Прономеруйте простые предложения в составе сложных. Подчеркните грамматические основы, сверху над ними напишите части речи.  Начертите схемы. На схемах, как это показано в видео) укажите смысловые отношения между простыми предложениями.
!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!


Двадцать второе апреля
Дистанционное обучение
Аудирование. Восприятие на слух особенностей интонации, понимание содержания прослушанных бессоюзных сложных предложений

- Внимательно прочитайте текст упражнения 548 об 
особенностях интонации бессоюзных сложных предложений.

- Письменно выполните упражнение 554 (перепишите первый абзац текста из упражнения 553, расставляя знаки препинания, раскрывая скобки и вставляя пропущенные буквы).

- Определите вид интонации записанных вами бессоюзных сложных предложений и укажите этот вид в скобках после каждого бессоюзного предложения.

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!



Двадцать седьмое апреля
Дистанционное обучение
Синонимия бессоюзных и союзных сложных предложений

Прочитайте текст упражнения 560 (параграф 60).

Выполните упражнение 562. Запишите, заменив сложносочиненные предложения бессоюзными.
!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Двадцать девятое апреля
Дистанционное обучение
Чтение. Правильное понимание при чтении вслух и молча содержания сложных предложений

- Выполните упражнение 572 на страницах  224-225 (параграф 61 вашего учебника). Прочитайте текст вслух или молча. Выпишите из него 1 сложносочиненное предложение, 1 сложноподчиненное  и 1 бессоюзное предложение, прономеруйте простые предложения в их составе, подчеркните в них грамматические основы, нарисуйте схемы к каждому из выписанных вами сложных предложений.

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Четвертое мая
Дистанционное обучение
Сложные предложения с различными видами связи

- Посмотрите видеоурок, перейдя по ссылке.
- Рассмотрите материал вашего учебника на странице 233 (параграф 63).
- Выполните упражнение 596 (А). Выпишите только предложения с различными видами связи, прономеруйте простые предложения в их составе, подчеркните грамматические основы, начертите схемы. После предложений в скобках укажите виды связи. 

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Шестое мая
Дистанционное обучение

Сложные предложения с сочинительной и подчинительной связью

Внимательно рассмотрите материал упражнения 598 на странице 236.
Выполните письменно упражнение 605 А).



!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Тринадцатое мая

Дистанционное обучение

Правильное понимание при чтении вслух или молча содержания сложных предложений с различными видами связи между их частями

Выполните упражнение 609 (страница 242). 

Прочитайте текст. Выпишите предложения с различными видами связи. Прономеруйте простые предложения в их составе. Подчеркните грамматические основы. После предложений в скобках укажите виды связи между простыми предложениями в составе сложных. Составьте схемы.


!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!


Восемнадцатое мая
Дистанционное обучение

Обобщение и систематизация знаний по темам "Бессоюзное сложное предложение" и "Сложное предложение с различными видами связи


 - Рассмотрите материал вашего учебника на страницах 245, 246 (параграф 67). Повторите и систематизируйте изученный вами материал по перечисленным выше темам.
- Выполните упражнение 618. Расставляя знаки препинания, распределите предложения в таблицу в зависимости от их разновидностей.  

!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Двадцатое мая
Дистанционное обучение
Контрольная тестовая работа
Синтаксис и пунктуация


1. Прочитайте предложения:
А. А между ними я ненароком разглядел пугливого зайца, который суетился на протоптанном за буграми снега пятачке.
Б. Перелесок открывала ольха.
В. Ночью снег падал косо и задерживался в тихом березняке, нарастая буграми.
Г. Затем мне встретились берёзки.
Какое слово или сочетание слов является грамматической основой в одном из предложений?
  1. разглядел за бугром
  2. перелесок открывался
  3. снег падал, задерживался
  4. встретились мне

2. Укажите сложноподчиненное предложение ( среди предложений предыдущего задания).
  1. А
  2. Б
  3. В
  4. Г

3. Укажите верную характеристику предложения:
Тут только я понял, какой опасности мы подвергались, и боязнь, отвращение от переправ через большие реки прочно поселились в моей душе.
  1. сложноподчиненное
  2. сложное с сочинением и подчинением
  3. простое с однородными и обособленными членами
  4. сложносочиненное предложение

4. Выберите грамматически правильное продолжение предложения
Сидя в кресле,
  1. ко мне подошла сестра
  2. свет должен падать справа
  3. удобно наблюдать за играющими малышами
  4. низко наклоняется голова

5. Укажите правильное объяснение пунктуации в предложении.
Изредка срывался ветер (..) и тогда листья летели шумным дождём .
  1. Сложное предложение, перед союзом И запятая не нужна.
  2. Простое предложение с однородными членами, перед союзом И запятая не нужна.
  3. Сложное предложение, перед союзом И запятая  нужна.
  4. Простое предложение с однородными членами, перед союзом И запятая  нужна.

6. В каком варианте ответа правильно указаны и объяснены все запятые?
Извилистая тропинка (1) обогнула большой песчаный карьер (2) изборождённый следами шин и гусениц (3) и вывела на просторную плоскую луговину.
  1. 1- выделяется причастный оборот
  2. 2 – выделяется деепричастный оборот
  3. 2, 3 -  выделяется причастный оборот
  4. 1, 3 - выделяется деепричастный оборот.

7. В каком варианте ответа правильно указаны все цифры, на месте которых в предложениях должны стоять запятые.
Деревенские избы мужиков тоже (1) разумеется (2)были срублены на диво. Даже колодец (3) к удивлению Чичикова (4) был обделан в такой крепкий дуб, какой идёт только на мельницы и корабли.
  1. 1, 2
  2. 3, 4
  3. 1, 3
  4. 1, 2, 3, 4

8. Укажите предложение, в котором нужно поставить одну запятую. (Знаки препинания не расставлены)
1. Очень хорош и красив чистый сосновый бор.
2. Слышно было мирное дыхание спящих да треск горящих в костре сучьев.
3. Яркие вспышки возникали то сверху то внизу то слева то справа от меня.
4. В этой семье всегда любили не только кошек но и собак.

9. В каком предложении нужно поставить тире?  (Знаки препинания не расставлены)
  1. Грустить о прошлом скучная работа.
  2. этот голос всегда означал одно другим людям нужна твоя помощь.
  3. Судьбы людей как история планет.
  4. Она девушка умная и очень красивая.

10. Какой вариант показывает правильную расстановку запятых в предложении:
В этих краях (1) нам непременно понадобится проводник (2) с помощью (3) которого мы смогли бы хорошо узнать (4) все потаённые лесные тропы.
1. 1, 3
2. 2
3. 3
4. 2, 4

11. Какой вариант ответа показывает правильную расстановку запятых в предложении:
Он занимался воспитанием своей дочери (1) и (2) чтобы развить в ней обе добродетели (3) сам давал ей уроки алгебры (4) и геометрии.
1). 1,2,3;     2)  2, 3;    3) 1, 2, 3, 4;      4) 1, 2, 4.

12. 
1.Определите тип и стиль следующего текста.

(1)  Дорога, испещрённая солнечными пятнами, вывела меня из леса к полю с глыбистой перепаханной землёй.
(2)  Мне показалось, что я заблудился, потому что к просеке я так и не вышел. (3) Видимо, одна из многочисленных тропинок, отходивших от основной, сбила меня с толку, увела к полю. (4) Пришлось вернуться обратно в лес, где было светло и торжественно.
(5) Блуждать, правда, пришлось ещё минут сорок. (6) Рассветный воздух уже не холодил лица и рук. (7) По лесу разлилась тёплая солнечная благодать. (8) Я наконец отыскал просеку, присел, скинув пиджак, у крепких ёлок, посаженных в ровные ряды.
(9) Душа обрадовалась всему меня окружавшему: успокоительной тишине, богатству лесного разнотравья, разлапистости елей, прячущих ярко-красных клёстов.
(По А. Грешневикову)

2. Укажите номер(а) предложения(ий),  в состав которого(ых) входит односоставное безличное предложение.
3. Укажите способ образования слова рассветный (предложение 6)
4. Укажите номер сложноподчиненного предложения с последовательным подчинением придаточных.
5. Из предложений 2-4 выпишите все подчинительные союзы (союзные слова).
6. Укажите номер(а) предложения(ий) с вводными словами.



!!!Фото выполненной контрольной работы 
 присылайте в течение дня!!!

Двадцать пятое мая
Дистанционное обучение
Повторение изученного в течение года
Одна и две буквы н в суффиксах причастий


Повторить параграфы 15-16.

Виписать из облака слова и сочетания слов с причастиями, распределив их в две колонки, в зависимости от написания одной или двух букв н в суффиксах




!!!Фото выполненного задания присылайте в течение дня!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів мовно-літературної галузі в закладах загальної середньої освіти...